Deel dit artikel
-

Resultaten Tradedoubler omlaag, vraagt geld voor groei

De omzet en winst van Tradedoubler zijn in het afgelopen kwartaal met dubbele cijfers gedaald. Vandaag presenteert het marketingbedrijf behalve de financiële resultaten ook zijn nieuwe strategie, waarvoor het van aandeelhouders nog meer geduld en geld vraagt.

Vanochtend publiceerde het performance based-marketingbedrijf de resultaten over het derde kwartaal (PDF). Hoewel de bestedingen aan resultaatgedreven campagnes internationaal groeien, weet Tradedoubler daar geen munt uit te slaan. De omzet daalde met achttien procent tot 46 miljoen en het bedrijfsresultaat met zes procent tot een miljoen euro.

Om het tij te keren hebben de commissarissen afgelopen jaar het grootste deel van de directie vervangen. Los daarvan lopen er al tijden verscheidene kostenbesparingsprogramma’s om het resultaat overeind te houden. De nieuwe algemeen directeur Matthias Stadelmeyer wil een einde aan alle onzekerheid maken en presenteert vandaag de nieuwe strategie.

Stadelmeyer zal later vanochtend tijdens een presentatie aan de financiële markt toelichting geven op de plannen die hij afgelopen opstelde. De contouren daarvan schemerden al door en worden vanochtend nog eens onderstreept. Bij de publicatie van de cijfers zegt hij: “Ons strategisch doel is om performancemarketing naar het volgende niveau te brengen. We openen ons platform om meerdere kwalitatieve verkeersbronnen te kunnen gebruiken en met betere inzichten beter resultaat voor klanten te realiseren.”

Dat is abstracte taal waarmee hij vermoedelijk bedoelt dat Tradedoubler afstapt van louter display-advertising en zich ook gaat richten op social media, e-mail en mogelijk nog andere kanalen waarbij het resultaat van reclamecampagnes direct zichtbaar wordt. Het zou wrang zijn als ook search in dat nieuwe spectrum zou zitten, aangezien de Zweden deze activiteiten drie jaar geleden juist verkochten.

Foto: Kevin Dooley (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond