Deel dit artikel
-

Shazam krijgt concurrentie van Facebook

Shazam, vanmiddag nog te gast op Digital Marketing Live in Amsterdam, krijgt onverwachte concurrentie van Facebook. De mobiele app van het sociale netwerk kan net als Shazam voortaan audio herkennen, bijvoorbeeld van muziek of tv-shows. Facebook zoekt daar informatie bij die je met vrienden kunt delen.

De app kan zelfs specifieke televisieseries herkennen en daar het seizoen en de aflevering bij zoeken. De nieuwe mogelijkheden komen morgen al beschikbaar in de apps voor Android en iOS. Facebook zegt dat in eerste instantie 160 (Amerikaanse) programma’s worden herkend.

Bij muziek wordt een opname van 30 seconde gedeeld die vervolgens in zijn geheel bij Spotify, Rdio of Deezer kan worden beluisterd.

Vanmiddag sprak Josh Partridge, directeur EMEA, in Amsterdam nog over de ambities van Shazam als tweede scherm. Ook Shazam kan audio van bijvoorbeeld televisiereclames herkennen. Zo is Shazam onder meer ingezet voor een reclamecampagne van Jaguar. Shazam lijkt zijn monopoliepositie dus kwijt te raken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond