Deel dit artikel
-

Tradedoubler krijgt weer hoop

Weglopende klanten, tegenvallende cijfers en een nieuwe leiding. Tradedoubler heeft het allemaal over zich heen gekregen afgelopen jaar. De huidige kwartaalcijfers geven enige hoop op een vrolijke kerst.

“We hebben al veel veranderingen doorgevoerd, maar we zijn er nog niet”, zegt directievoorzitter Rob Wilson vanochtend in de toelichting op de kwartaalcijfers. Hij kon zijn aandeelhouders dan ook geen goed nieuws brengen.

De omzet daalde in het tweede kwartaal met tien procent tot 57 miljoen euro. Dat komt enerzijds vanwege grote klanten die niet meer met Tradedoubler werken. Anderzijds vanwege de strategische herpositionering van het bedrijf. Het gaat minder los campagnewerk doen, want zoomt in op de langerlopende contracten voor performancemarketing. De campagne-omzetten daalden derhalve met dertig procent.

Het bedrijfsresultaat is licht positief (2,1 miljoen) en er worden weer zwarte cijfers over de streep geschreven: 2,2 miljoen euro.

De omzet in het gebied Nederland, België, Frankrijk daalde van 16,2 naar 14,1 miljoen euro.

Het financieel verslag bevatte ook productaankondigingen voor adverteerders en uitgevers die hun affiliatemarketing via de Zweden bedrijven.

“Voor eind september vernieuwen we het betaalproces van adverteerder naar uitgever. Ook verbeteren we het selfservicesysteem waardoor site-eigenaren makkelijker kunnen zoeken in het aanbod van advertentieprogramma’s. Dit is vooral handig voor kleinere uitgevers, voor wie dit vaak handwerk is dat ze zelf doen.”

Wilson denkt dat zijn bedrijf tegen het einde van het jaar weer dezelfde groei laat zien als zijn branchegenoten. “We zitten in de e-commercemarkt en die groeit nog jaren. Het moet te doen zijn.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond