Deel dit artikel
-

Yippie trekt zes ton groeigeld aan

Technologiebedrijf heeft zes ton groeigeld opgehaald bij informal investors om shopping-app te bouwen, als compagnon naast zijn browserextensie.

Dat maakte het bedrijf vanochtend bekend. Yippie ging afgelopen voorjaar van start nadat het ‘afstudeerde’ aan Startupbootcamp. Sindsdien heeft naar eigen zeggen tienduizend actieve gebruikers aan zich weten te binden en toonde het 150.000 shoppingdeals.

Yippie is een systeem dat productinformatie van 2.700 webwinkels ophaalt. Shoppers die de Yippie-extensie in hun browser gebruiken, kunnen op productpagina’s zien wat dat betreffende product in andere winkels kost.

Met de nieuwe investering wil directeur Maurice Kroon met zijn team een app voor Android en iOS maken die is gebruiken in fysieke winkelcentra. Eerste proeven hiermee lopen in Hoofddorp.

Deel dit bericht

7 Reacties

Alex

Uit nieuwsgierigheid even naar Hoofddorp gereden afgelopen zaterdag. Als het ze lukt zijn we over vijf jaar allemaal verslaafd aan deze app. Ik begreep dat de plaatselijke Media Markt de eerste fysieke winkel is die aangesloten is.

Ik heb diverse producten gescand in de plaatselijke BCC en Game Mania en ik kreeg inderdaad een extra korting van de plaatselijke Media Markt!

Weet vanuit zakelijk standpunt uit bezien nog niet wat ik hier van vind, maar eerlijk is eerlijk, het is een waanzinnige app.

Is dit een shopping revolutie?

Robin

Hoe kan je hier nu enthousiast over zijn? Dit is toch een race naar de bodem zo! Als we allemaal meer korting gaan geven, blijft er toch niets over! Goed nieuws….voor de consument. Emerce moet dit soort apps geen platform geven.

Jan Aarsman

Robin er is toch niks mis mee als een nieuw idee onder de aandacht wordt gebracht.
Het internet is erg prijsgedreven maar dat geeft waarschijnlijk ook aan dat voorheen ‘offline’ mega hoge marges waren.

Jeroen Beers

Hi Robin, Yippie! is een dealmaker en neemt als zodanig centrale positie in tussen de retailer en de consument. Een consument met een hoge koopintentie vraagt om een goede aanbieding. Yippie! stelt retailers in staat die goede aanbieding rechtstreeks en in real-time te communiceren. Naast de prijs, schenkt Yippie! net zoveel aandacht aan de bezorgkosten en levertijd. Daarbij wordt het in de nabije toekomst ook mogelijk om bijvoorbeeld een langere garantietermijn, aanvullende accessoires of extra service te communiceren. De beste deal hoeft dus niet perse een race naar de bodem te veroorzaken. Het gaat Yippie! om de beste waardepropositie voor de gebruiker. Als je ons een mailtje stuurt, kunnen we je wellicht wat meer informatie sturen over onze visie.

Paul

Interessante app!! Ik zie de voordelen wel, ik vraag me wel af waarom winkeliers hieraan meewerken. Je geeft je data af en ook marge…?

Ox

Ehmm.. Jan AARSman, het is toch terecht dat er hoge marges zijn?

bow

Leuk Ned. idee! Alleen geloof ik persoonlijk niet in impulsaankopen. Ik denk dat er meerdere factoren meespelen tot aankoop, zeker niet een tijdsgebonden deal. Ik ben er ook van overtuigd dat er een bodem is met deze app. De gemid. nederlander denkt 2x misschien wel 3x na over een aankoop. Creatief gezien vind ik het matig.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond