Deel dit artikel
-

Ziggo verliest nog steeds klanten

Kabelaar Ziggo noteerde in het derde kwartaal netto 18.000 klanten minder. Het verlies is minder dramatisch dan tijdens het tweede kwartaal, toen 87.000 klanten opstapten.

Eind september stond de teller op 9,78 miljoen abonnees. Het abonneeverlies wordt toegeschreven aan de hevige concurrentie. De introductie van een eigen gratis sportzender moet het tij keren.

De omzet van Ziggo daalde met 3 procent naar 613 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (EBITDA) kwam uit op 349 miljoen.

Als groep zag moeder Liberty Global het aantal klanten toenemen, per saldo zelfs met 320.000 abonnees. Maar dat droeg niet bij aan een hogere winst. De operationele winst kelderde met 23 procent naar 545 miljoen dollar. De omzet steeg 2 procent naar 4,2 miljard dollar, mede als gevolg van de aquisitie van Ziggo/UPC.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond