Deel dit artikel
-

Reclametech AdCombi wordt selfservice

De advertentietechnologie waar veel retailers hun lokale reclamecampgnes mee optuigen, AdCombi, wordt internationaal als selfservice-oplossing beschikbaar gesteld.

Bureaus, retailers en merken kunnen hiermee zelfstandig in één keer honderden lokaal aangepaste advertentiecampagnes maken en deze programmatic uitserveren.

Dit valt samen met de lancering van een nieuwe visuele identiteit. Voor Adcombi markeert dat het einde van een omkeerperiode. Twee jaar geleden zette het een pad in waarbij het zich omvormde van een digitaal bureau in een technologieleverancier. Ondertussen gebruiken merken zoals Coca-Cola, Heineken, Jumbo, Opel, Volksbank en Raiffeisenbanken dit systeem al. Vaak als aanvulling op of vervanging van hun lokale papieren reclamefolders.

“Het is het laatste vinkje in de transitie”, licht oprichter Gerrit Reinders toe. Eerder dit jaar droeg hij het directiestokje reeds over aan Auke Boersma. Die speelde een belangrijke rol bij het verandertraject.

Adcombi is naast Nederland ook actief in Duitsland en Scandinavië. Het is gereed voor verdere groei. Reinders voert daartoe veel gesprekken met bureaugroepen als IPG Mediabrands, Publicis, GroupM en Omnicom. “Noord-west Europa heeft voor nu onze focus.”

Het bedrijf uit Amsterdam ziet dat veel retailbedrijven de coronaperiode hebben aangegrepen om een inhaalslag te maken hun digitale transformatieprojecten. “Met name in Duitsland merken we enorme vraag naar middelen voor lokale advertising. Het denken in termen van omnichannel marketing is doorgedrongen.”

Foto: Andi Sidwell (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond