Deel dit artikel
-

Winstsprong voor Criteo

Criteo, een leverancier van reclametechnologie, heeft de winst zien groeien van vijf naar 24 miljoen euro in het tweede kwartaal. De verkopen namen toe met acht procent.

De jongste kwartaalcijfers van Criteo laten een forse winstsprong zien in relatieve termen. CEO Megan Clarken wijt de resultaten aan nieuwe technologie die het uitbracht en de blijvende inzet van retargeting, nu het nog kan.

De omzet steeg tot 509 miljoen euro, waarbij Retail Media een sprong liet zien van 65 procent. Dat is technologie waarmee webwinkeliers reclamebordjes in de digitale schappen kunnen hangen. Merken en adverteerders kunnen daarmee hun boodschappen vertonen naast of tussen de lijstjes met producten.

Amerika is de grootste markt met 204 miljoen euro omzet, maar daar noteerden de Fransen wel nulgroei. In Europa en omgeving steeg de omzet met twaalf procent tot 188 miljoen euro.

Foto: Ryan McKnight (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond