Reclame-inkomsten Azerion: +8%

De reclame-activiteiten van exploitant Azerion stegen in het tweede kwartaal met acht procent naar 113 miljoen euro.
De uitgeef- of gametak groeide harder (13%), maar qua omzet kleiner. Het Nederlandse bedrijf wil zich meer gaan richten op de reclametak en stelde daarom ook een specialist aan als nieuwe Nederland-baas in de persoon van Willem-Albert Bol.
Bol tegen Emerce: “Veel mensen kennen Azerion wel, maar weten niet precies wat we doen. Ze hebben hier goud in handen en ik wil dat op de thuismarkt goed op de kaart zetten. We moeten hier in de voorhoede zitten.”
CEO Umut Akpinar becommentarieert de cijfers met: “De groei zal in de toekomst worden aangestuurd door ons advertentieplatform, doordat we innovatieve formaten zoals DOOH, audio en kabel-TV opschalen en onze AI-infrastructuur beschikbaar stellen aan alle adverteerders voor hun omnichannelcampagnes.”
De toaalomzet voor het kwartaal bedroeg 147,4 miljoen euro, een stijging van 6,3 procent ten opzichte van 138,7 miljoen in het tweede kwartaal van 2024.
Het gemiddelde aantal verkochte digitale advertenties per maand steeg van 12,1 miljard in het tweede kwartaal van 2024 naar 12,9 miljard in het tweede kwartaal van 2025, een stijging
van 6,6 procent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond