Campagnepanel #183: ‘Waar ging dit mis?’
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een positieve, ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.
- Campagnesite: aparte pagina op www.vattenfall.com
- Klant: Vattenfall
- Bureau: DDB Nord, DDB Unlimited, BRF, Universal Media, Triangle PR
- Gebruikte media: Spotify (organisch en betaald), online bannering, Facebook, Instagram, YouTube en Snapchat
- Doel van de campagne: Het merkbeeld van Vattenfall laden
Omschrijving
Vattenfall lanceerde op 22 maart een reeks van zes Spotify-tracks. Het gaat om een podcastreeks waarin het energiebedrijf zich richt op klimaatvooruitgang. De campagne draait in Nederland, Zweden, Finland en Duitsland en startte die week met verschillende influencers. De playlist bestaat uit zes tracks die zijn gemaakt met behulp van verschillende soorten informatie en rapporten van diverse energieorganisaties. Elke track zoomt in op een specifiek onderwerp, zoals zonne-energie, windenergie, elektrificatie van transport, waterkracht en de elektrificatie van de industrie.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg EGUIDE & Emerce 100 opgestuurd