Personalisatie e-commerce inmiddels plug and play
Nog geen tien procent van de belangrijkste online retailers heeft op dit moment voor een goede integratie van het e-commerceplatform met tools voor personalisatie gezorgd. Die voorspelling werd dit voorjaar in een interview op Emerce gedaan. En dat terwijl personalisatie belangrijker lijkt te worden. Gelukkig is het ook steeds eenvoudiger.
In praktijk heeft personalisatie van e-commerce nogal een hoop definities. In meest basale vorm betekent het dat de klant persoonlijk en op naam wordt aangesproken. Dat lijkt inmiddels kinderspel bij de daaropvolgende ontwikkeling: segmentatie en nauwkeurige productaanbevelingen. Deze klant koopt babymelk en moet dus wel net een kind hebben gekregen. Of: de bezoeker klikt damesmode open en krijgt vervolgens een homepage vol vrouwelijk marketingmateriaal.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd