-

SPAR staat op de kaart: 26 procent meer verkoop met Waze

Advertenties werken het beste als ze relevant zijn en potentiële klanten ze op het juiste moment onder ogen krijgen. We gaan de weg niet meer op zonder navigatie-app en dat biedt kansen voor bedrijven om de zichtbaarheid en relevantie van hun advertenties te vergroten. SPAR greep die kans en slaagde er met Waze Ads in een flinke groei in omzet te realiseren. 

Next stop: SPAR

Ongeveer de helft van de SPAR-vestigingen zit in tankstations, de zogeheten Spar Express-winkels. Daarom heeft de supermarktketen er belang bij om haar potentiële klanten richting deze tankstations te navigeren. Door op het juiste moment aanwezig te zijn op de apps die bestuurders gebruiken om hun weg te vinden, maak je de kans groter dat jouw zaak hun bestemming wordt. Precies deze insteek gebruikte SPAR om zichtbaar en vindbaar te zijn. En daar plukken ze nu de vruchten van.

Senior Digital Marketeer Paul Deckers van SPAR ziet het gebruik van Waze Ads als een cruciaal onderdeel om bestuurders te bereiken. “Dankzij Waze hebben we een streepje voor bij klanten, omdat we zichtbaar zijn met onze producten en aanbiedingen.” Hiermee wil SPAR haar winkels meer zichtbaarheid geven en top of mind maken. Daarmee vergroten ze ook de zichtbaarheid van hun aanbiedingen en het aantal bezoekers voor hun winkels op de lange termijn.

Samenwerking zit in het DNA

De SPAR is een afkorting: ‘Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig.’ Die samenwerking zoeken SPAR en Waze actief op door samen de effectiefste campagnes op te zetten. De Waze-campagne is inmiddels uitgegroeid tot een ‘always-on’-strategie. Dit betekent dat SPAR voor onbepaalde tijd gebruikmaakt van Waze om advertenties te tonen en de route naar haar filialen te optimaliseren. De advertenties die op Waze zichtbaar zijn sluiten dan ook naadloos aan op de customer journey van de klanten van SPAR.

SPAR begon met het inzetten van deze vorm van adverteren op een beperkt aantal SPAR Express-filialen. Het platform Waze zorgt er voor dat bestuurders in de buurt van de filialen niet alleen relevante producten te zien krijgen, maar ook op het juiste moment.

Vanaf dag 1 resultaat

Kort nadat SPAR begon met adverteren via Waze, zag ze de voordelen van de gekozen strategie. Dankzij onderzoek van Adsquare (een externe partij die winkelbezoek meet) kon SPAR bevestigen dat adverteren via Waze meer bezoek naar de winkels bracht. Ze berekenden dat het gemiddeld slechts 42 cent kostte om een bestuurder met gerichte marketing naar een Spar Express te laten navigeren. 

Het smaakt naar meer

Daarnaast zag SPAR bedrijf zag de verkoop van twee van de drie geadverteerde producten flink stijgen. Met name de op energiedrankjes en koffie zag het bedrijf de verkopen met 26 procent toenemen. Het was zo’n succes, dat SPAR haar Waze-campagnes verder uitbreidt, om ook de vindbaarheid van reguliere SPAR-supermarkten in heel Nederland te verbeteren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond