Dit zijn de vier grote pijlers van conversie-optimalisatie in 2020
Er zijn altijd veel verschillende onderwerpen die het brede vakgebied van conversie-optimalisatie beïnvloeden. Vanuit de praktijk leerden we echter dat de volgende vier er duidelijk bovenuit springen: machine learning, privacy, statistics en growth mindset. In de rubriek 'Conversion' duiken we in Emerce Magazine ditmaal in op deze vier grote pijlers van conversie-optimalisatie.
Machine learning
De opkomst van machine learning in conversiewerk is steeds meer besproken, met de voorlopige conclusie dat dit niet zomaar het werk van specialisten overbodig gaat maken. De grootste toegevoegde waarde van machine learning voor CRO zit de komende tijd in supervised learning. Hierbij wordt op basis van gelabelde data bepaald welke informatie op welk moment aan een bepaalde bezoeker moet worden getoond. Hoe je het toont, is dan weer aan de mens en de uitkomsten van zijn experimenten. Middels Unsupervised learning kan wel worden gezocht naar nieuwe inzichten vanuit ruwe gedragsdata, wat weer input kan zijn voor diezelfde experimenten.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd