-

Zes redenen waarom LinkedIn het beste B2B advertentienetwerk is

LinkedIn is het ideale platform voor B2B online, daarover is ongeveer iedereen het eens. Ruim 380 miljoen zakelijke professionals wisselen informatie uit via het sociale netwerk. Maar er is ook nog zoiets als het LinkedIn Ad Network, dat begin dit jaar werd gelanceerd en waarvoor LinkedIn samenwerkt met AppNexus. Adverteren doe je niet alleen via LinkedIn zelf, maar ook nog eens via 2500 zakelijke websites. B2BCommunity.com noemt zes redenen waarom adverteren via LinkedIn verstandig is.

1. Het netwerk telt 380 miljoen professionals

Vergis je niet: LinkedIn is geen veredeld adressenboek dat al na enkele maanden is verouderd. De meeste professionals doen erg hun best om hun profielen bij te werken, nemen actief deel aan forums, en zijn maar wat graag bereid om kennis te maken en gegevens uit te wisselen. Voor een B2B marketeer is LinkedIn daarmee ideaal: hij vindt er demografische informatie die altijd up-to-date is.

2: Je kunt de perfecte selectie maken

Deelnemers aan LinkedIn hebben uitgebreide profielen. Niet alleen weet je welke functie ze bij een bepaald bedrijf bekleden, maar ook in welke branche zij werkzaam zijn. LinkedIn kan een hoop informatie met adverteerders delen. Die daarmee specifieke doelgroepen kunnen benaderen. Je kunt zelfs targeten op de omvang van een bedrijf.

3: Je kunt je concentreren op persoonlijke vaardigheden

Adverteren bij LinkedIn is iets duurder dan via andere kanalen, maar de conversie is hoger, domweg omdat je beter mikt. Je kunt zelfs een selectie maken op basis van persoonlijke vaardigheden. Stel dat je analytics software verkoopt, grote kans dat je deze specialisten er zo uit kunt halen. Geen enkel ander advertentienetwerk biedt zoveel aanknopingspunten.

4. Gebruik LinkedIn als ‘leads versneller’

LinkedIn biedt een Leads Accelator tool waarmee je je advertentiecampagnes beter kunt organiseren en optimaliseren. Je kunt je potentiële klanten wat beter door de zogenoemde funnel trekken. De kost-per-lead kan hierdoor flink worden verlaagd, terwijl de conversie in sommige gevallen wel met vijftig procent stijgt.

5. LinkedIn advertenties sluiten goed aan op B2B content

B2B marketeers verspreiden doorgaans een grote hoeveelheid content, zoals folders en white papers. B2B verkopen nemen wat meer tijd in beslag, en vaak hebben leads behoefte aan gedetailleerde informatie. Daar kun je met je advertentiecampagnes dan ook goed op aansluiten.

6. Adverteerders zijn tevreden

Het beste bewijs voor het succes van LinkedIn advertenties zijn de B2B adverteerders zelf. Die geven steeds meer geld uit aan LinkedIn. 94 procent van de B2B marketeers gebruiken LinkedIn om content te verspreiden en ongeveer evenveel marketeers zien resultaten. Zorg wel dat je B2B attributie gebruikt om ze kijken hoe individuele advertenties het doen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond