Column: waarom geen abonnementen als NFT’s?
Inmiddels hangt om NFT’s een zweem van hypes, onzin en bedrog. Jammer, want écht nuttige toepassingen zijn er wel degelijk: zoals digitale abonnementen.
Inmiddels hangt om NFT’s een zweem van hypes, onzin en bedrog. Jammer, want écht nuttige toepassingen zijn er wel degelijk: zoals digitale abonnementen.
Het lijkt alsof nep en echt steeds meer door elkaar heen lopen. Maar is dat echt zo, of Is ‘fake’ in de echte wereld eigenlijk niets nieuws?
Met in deze editie o.a. een coverstory over over Snap, Google en Niantic en de ‘real life metaverse’ en een achtergrondverhaal over de toekomst van Twitter en de ideeën van Elon Musk.
Het fenomeen van techwerkers die ontslag nemen heeft een pakkende naam: ‘the great resignation’. Zou het zo’n vaart lopen of waait de trend snel over?
Met in deze editie een interview met Oscar Diele van Flinders, marketplace strategie postcovid en een artikel over de groeiende markt van climatetch.
Lees hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.
Met in deze editie een coverinterview met Yorick Naeff, CEO bij Bux, een analyse over NFT’s en nog veel meer.
Jaren terug ging ik naar de opening van Amsterdams pop up virtual reality-bioscoop. Getooid met een kekke bril keken we naar enigzins korrelige beelden. Als je je hoofd draaide naar iets nét buiten je blikveld, had je ineens een hele andere film. Bijzondere ervaring. Het voegde alleen weinig toe om samen naar de bios te gaan. Je zat in je eigen brillenwereldje.
We zijn nu in staat om bedrijven te bouwen waar eigenaarschap mede verdeeld wordt onder de gebruikers en de bouwers, gefaciliteerd door tokens zoals NFT’s.
Met in deze editie interviews en verhalen over de Nederlandse online gokmarkt, verduurzaming in e-commerce, innovatie de fitnessmarkt en nog veel meer.
We varen ons sloepje over het IJ richting Amsterdam Noord. Mijn vriend en ik zijn beginnende schippers, dit wordt onze eerste verre tocht.
Met in deze editie interviews en verhalen over marketplaces, 70 jaar televisie Nederland, de toekomst van Appstores en nog veel meer.
Met in deze editie interviews en verhalen over korte ketens in e-commerce, problemen op het web, glasvezelnetwerken en nog veel meer.
Wetenschap. De kunst van het te weten komen. Ik zie wetenschappers als ware kunstenaars die de lege plekken van onze kennis inkleuren of overschilderen met de frisse kleuren van nieuwe inzichten.
Breinprikkels als input voor webshopmarketing: de afgelopen jaren is er veel gebeurd. Wat zijn het nut, de mogelijkheden en beperkingen? We praten je bij.