Emerce magazine #186 | Gratis download
Met in deze editie interviews en verhalen over marketplaces, 70 jaar televisie Nederland, de toekomst van Appstores en nog veel meer.
Met in deze editie interviews en verhalen over marketplaces, 70 jaar televisie Nederland, de toekomst van Appstores en nog veel meer.
Met in deze editie interviews en verhalen over korte ketens in e-commerce, problemen op het web, glasvezelnetwerken en nog veel meer.
Wetenschap. De kunst van het te weten komen. Ik zie wetenschappers als ware kunstenaars die de lege plekken van onze kennis inkleuren of overschilderen met de frisse kleuren van nieuwe inzichten.
Breinprikkels als input voor webshopmarketing: de afgelopen jaren is er veel gebeurd. Wat zijn het nut, de mogelijkheden en beperkingen? We praten je bij.
Op deze plek heb ik jarenlang mijn meningen gedeeld over innovatie, media, e-commerce en heel veel andere zaken, maar onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik in herhaling dreigde te vallen en dus is het tijd om afscheid te nemen.
De ondergang van de Super League was niets nieuws: herinnert u zich Sport7 nog? De les: vergeet nooit de emotionele lading van een product.
Science fiction wordt ‘science fact’. Van telefoon tot tandenborstel: alles verbonden met het internet. Ook Apple heeft wat nieuws. Hoera of kolonisatie?
De afgelopen jaren zijn er steeds meer bedrijven die bouwen aan een digitale evenknie van de werkelijke wereld. Een digital twin, zogezegd. Niet op productniveau maar de wereld als geheel.
Na de robotisering van een verticale binnenboerderij heeft GROWx naar eigen zeggen als eerste een werkbaar bedrijfsmodel in handen. Met de komst van de digitale Plant Manager is ‘Farming-as-a-Service’ een feit. En staan supermarkten in de rij.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.
Er zijn nog mensen die tech geen verrijking van hun leven vinden. Retailers die lijden onder e-commerce, olieboeren die niet in duurzame energie willen, bankiers die maar niet kunnen geloven in cryptocurrencies.
Haal je hoofd uit de cloud en zet je voeten op de grond. Omarm de eenvoud. Zoals Leonardo da Vinci al zei: ‘simplicity is the ultimate sophistication’.
Constantijn van Oranje stelde vorig jaar dat zijn organisatie Nederland een land van unicorns wil gaan maken. Ik geniet van dat soort uitspraken.
Mijn meest activistische moment als jeugdige was een demonstratie tegen de onderwijsbezuinigingen. Ik had geen benul van politiek en er veranderde niks. Nee dan de Gen-Z’s!
Al die verpakkingen, bestelbusjes en retouren: kan dat niet wat duurzamer? Workshop helpt je op weg.