More artikelen

Deal Time Warner interessant voor Endemol

Endemol zou kunnen profiteren van de licentiedeals die Time Warner heeft gesloten met online videoplatformen Hulu en Netflix. Het Amerikaanse mediaconcern bood gisteren 1 miljard euro in contanten op het Nederlandse mediahuis.

Endemol USA sluit exclusieve deal met Foursquare

Endemol in de Verenigde Staten gaat de mobiele incheckdienst Foursquare integreren in een nog te ontwikkelen televisieshow. De twee spelers hebben hiervoor een exclusieve overeenkomst getekend.

Endemol UK opent games divisie

Productiebedrijf Endemol UK gaat zich richten op online gaming. Hiervoor is een speciale divisie in het leven geroepen die games gaat uitgeven, gebaseerd op de eigen televisieseries.

Banen op de tocht bij Endemol

Endemol Nederland brengt voor de tweede keer in korte tijd het personeelsbestand terug. Dit keer met 65 banen. Dat komt neer op een derde van het totale personeel. Het gaat om personeel in vast dienstverband.

Endemol brengt 1 tegen 100 naar Xbox Live

Microsoft gaat op Xbox Live wedstrijden organiseren waarbij gamers rechstreeks ‘1 tegen 100’ tegen elkaar kunnen spelen. Endemol verzorgt de productie.

Endemol met digitaal misdaadkanaal op Ziggo

Endemol start vandaag, buiten de omroepen om, een eigen 24 uurs televisiezender op het netwerk van Ziggo.

Buitelaar digitale baas Endemol

Het gerucht ging al enige weken en nu komt Endemol met de bevestiging: Michiel Buitelaar is in dienst getreden bij de internationale tak van de televisieproducent.

Endemol verdwijnt van de beurs

Mediabedrijf Endemol verdwijnt van de Amsterdamse handelsbeurs Euronext. Daartoe dient het bedrijf een verzoek in. Het Spaanse telecombedrijf Telefónica vangt ruim 3 miljard euro voor het bedrijf dat John de Mol en Joop van den Ende in 2000 voor 5,5 miljard euro verkochten aan de Spanjaarden.

Massale promotie webgame Endemol

Om een nieuwe webgame van Edenmol te promoten gaat De BankGiro Loterij flink ‘mailen’. Op vrijdag worden een miljoen emails verstuurd met daarin een link naar de webgame. In een mailing van de BankGiro Loterij aan vier miljoen Nederlanders wordt de game ook onder de aandacht gebracht.

Endemol maakt videoclip voor MySpace superster

Endemol heeft een overeenkomst gesloten met MySpace superster Tila Tequila. De vrucht van de samenwerking is een videoclip, die speciaal gemaakt is voor een klein scherm. Tequila heeft 1,7 miljoen vrienden op MySpace.

Endemol experimenteert met chatbot

Producent Endemol is gestart met haar eerste chatbot, een sinterklaasbuddy die rijm- en cadeautips geeft. Voor Endemol is de sinterklaasbot een testbot. De producent gaat onder meer meten wat het effect is van verwijzingen naar de chatbot op televisie en websites. Een chatbot is een MSN/Windows Live buddy waarachter geen echt mens, maar een 'robot' schuil gaat.

Nieuwe productie-unit RTL voor multimediale content

Een nieuwe in house productie-unit die RTL Nederland opricht gaat zich richten op de ontwikkeling van multimediale content. Het gaat niet om grote producties, maar om content die geschikt is voor meerdere media tegelijk, waaronder mobiel en internet. Belangrijke taak van de unit is om als sparring partner mee te denken met adverteerders over multimediale concepten.

TV centraal bij branded content

Televisie is veruit het belangrijkste medium als het gaat om branded content initiatieven, zo bleek vorige week op het Branded TV Content congres in Bussum. Het begrip non spot adverteren maakt steeds vaker plaats voor het veel bredere concept branded context. Internet en mobiel zijn echter nog vaak sluitposten op de begroting.

Endemol levert themakanalen aan KPN Mine

Endemol heeft samen met KPN de joint venture XiE opgericht om themakanalen te ontwikkelen voor KPN's nieuwe IPTV dienst Mine, die dinsdag officieel werd gelanceerd.

Streamstrijd

Worden de omroepen overbodig in het on-demandtijdperk?