More artikelen

Endemol lanceert online foto-tool

Endemol heeft onder de naam Funclip.nl een online tool gelanceerd waarmee een digitale foto van een gesproken tekst is te voorzien. De 'clip' kan vervolgens gemaild worden. Het product lijkt in opzet sterk op de Faceclip van de Amsterdamse bedrijven Easyconcepts en Icemobile.

Britse versie Idols voegt downloaden toe

Het BBC-programma Fame Academy, de Britse versie van Idols, biedt nu ook de mogelijkheid om liedjes van de deelnemers direct na de uitzending als download te kopen. Ze kosten ongeveer anderhalve euro per stuk. Volgens producent Endemol is het de eerste maal dat een dergelijke koppeling tussen televisie en downloaden wordt gemaakt.

Endemol neemt “substantieel” belang in Overloaded

Endemol heeft een "substantieel " belang genomen in Overloaded. Over de precieze omvang van de deelname wordt nog niets bekend gemaakt. Volgens directeur Ashu Mathura van het bedrijf voor mobiel entertainment geeft dit Overloaded toegang tot de "vele interessante" formats van Endemol.

Unico Glorie lid Raad van Bestuur Endemol

Unico Glorie wordt per 1 april lid van de Raad van Bestuur van Endemol. Daar zal hij verantwoordelijk worden voor de activiteiten op het gebied van interactieve media en telefonie. Als gevolg van zijn benoeming vertrekt Glorie bij online entertainment-bedrijf Jamby, dat hij mede heeft opgericht.

Endemol en CMG ontwikkelen samen mobiele diensten

Endemol Nederland en CMG Unwired Concepts gaan gezamenlijk mobiele diensten ontwikkelen. Beide partijen hebben hiertoe op 28 januari een overeenkomst gesloten.

Endemol wil profilering van mobiele bellers

Productiebedrijven zoals Endemol zetten zwaar in op de ontwikkeling van interactieve content met een sms-component. Endemol Interactive zegt binnen zes maanden met een systeem te komen waarbij per beller een profiel wordt aangemaakt. "Uiteindelijk gaat het erom de content die je biedt beter af te stemmen op de behoefte van de consument."

Endemol legt focus op 3G en iTV

Endemol gaat de komende drie jaar de helft van zijn activiteiten wijden aan de productie van content voor interactieve televisie en de nieuwe generatie mobiele telefonie (3G). Volgens topman John de Mol moet het aandeel van nieuwe media in de totale omzet stijgen van 6 procent nu naar 35 à 40 procent in 2005.

“Mensen willen entertainment met elkaar bedrijven”

SBS en Endemol besloten gezamenlijk een 'destination' te openen op het web waar 'fun' de belangrijkste factor is. Pieter Haasnoot, managing director van de Endemol-SBS jointventure @Fun, over playgrounds en adverteerders.

SBS/Endemol draait AOL-model om

SBS/Endemol en KPN-dochter Planet Media Group (PMG) gaan samenwerken. Een aantal 'specialisten' en 'analisten' van banken spreken in de Telegraaf van een 'blue print' van de overname door AOL van Time Warner. Met alle respect, het is niets meer dan een 'platte', maar voor de markt zeer omvangrijke contentdeal, met alle gevolgen van dien.