More artikelen

Endemol-programma’s ook bij BT on demand

Britten kunnen vanaf deze herfst Endemol-programma's on demand kijken op hun televisie. Endemol heeft maandag een overeenkomst gesloten met British Telecom over het ontwikkelen van 'interactieve' programma's.

KPN wil tv-reclames personaliseren

KPN en Endemol zeggen te gaan werken aan 'nieuwe vormen van adverteren'. Volgens KPN-woordvoerder Caroline Ubachs gaat het om op gerichte, op persoonlijke voorkeuren afgestemde tv-reclames.

Endemol-programma’s bij KPN

Programma's uit de Endemol-portefeuille — waaronder Medisch Centrum West, De Mounties, Mini Playback Show, Tien voor Taal en De Fabriek – zullen binnenkort bij KPN via IPTV en mobiel worden ontsloten. Dat maakte het telecombedrijf vanochtend bekend tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers.

Talpa wil massa bereiken met site Big Brother

De site van Big Brother en andere interactieve diensten die rondom het programma zijn gebouwd, hoeven van Talpa in principe niet winstgevend te zijn. Dat zegt Erik Rezelman, manager interactive bij Talpa. De hoeveelheid traffic die de site genereert en het gevoel dat de bezoeker aan de Big Brother-site overhoudt, vindt Rezelman veel belangrijker. “Ik ga voor de massa,” zegt Rezelman. Ondertussen bezochten al meer dan 400.000 unieke bezoekers de site.

Big Brother ook live te volgen op Vodafone-mobieltje

Vodafone klanten kunnen de verrichtingen van de bewoners in het Big Brother huis al bekijken op hun Vodafone live! UMTS telefoon, vier dagen voordat de eerste aflevering zondagavond op televisie te zien is. Dat zegt Vodafone.

Tromp naar Talpa

Edwin Tromp, tot voor kort verantwoordelijk voor Endemol Interactive, gaat crossmediale formats ontwikkelen voor Talpa. Hij is benoemd tot Director Cross Media. Tromp hield het eind februari, na een eneververende periode van zeven maanden, voor gezien bij Endemol. Daarvoor was hij directeur bij Lost Boys. Tromp laat in een telefonische reactie aan Emerce weten blij te zijn met zijn nieuwe baan en zegt er veel van te verwachten.

Tromp opgestapt bij Endemol

UPDATE 11.45 uur Edwin Tromp houdt het na 7 maanden voor gezien bij Endemol. Verschil van inzicht ligt hieraan ten grondslag. Dat heeft hij vanochtend bevestigd tegenover Emerce. De oud-directeur van Lost Boys was verantwoordelijk voor Endemol Interactive (waar hij deels Unico Glorie opvolgde). Er komt geen vervanger voor Tromp bij Endemol Interactive.

MMS-soap Endemol ook aangekocht door Chilenen

FanTESStic, de interactieve foto-strip voor mms-telefoontoestellen van Endemol, is aangekocht door het Chileense telecombedrijf Entel PCS. De door Endemol in Nederland geproduceerde mms-serie begint vandaag. FanTESStic was al eerder verkocht aan Engeland, Spanje, Ierland en Italië.

Reorganisatie Endemol Nederland

Endemol Nederland gaat opnieuw reorganiseren. Als gevolg daarvan verliezen 47 mensen met een vast dienstverband hun baan. Daarnaast moeten er kosten worden bespaard. Het weblog Venturo wist dat als eerste te melden. Later volgde een persbericht van Endemol.

David Vink nieuwe ceo Lost Boys

David Vink, nu nog actief als directeur bij direct-marketingbureau Rapp Collins, wordt per 1 februari volgend jaar de nieuwe directeur van Lost Boys. Vink volgt Edwin Tromp op die in juni vertrok om daarna aan de slag te gaan als directeur van Endemol Interactive.

Commerciële omroepen starten met digitale televisie

SBS gaat volgend jaar op de Nederlandse markt een aantal digitale themakanalen lanceren. Ook RTL is van plan om, samen met producent Endemol een digitaal 'co-channel', te exploiteren. Dat vertelden Fons van Westerloo van RTL en Frank Eijken van SBS woensdag op het Omroepcongres in Bussum.

Tromp (ex-Lost Boys) directeur Endemol Interactive

Edwin Tromp wordt vanaf 1 augustus de nieuwe directeur Interactive van Endemol. Tot 1 juli is hij nog algemeen directeur bij Lost Boys. Tromp gaat in zijn nieuwe functie rapporteren aan raad van bestuurslid Hubert Deitmers van Endemol.

De buddy’s van Bodyon

Waarom Endemol direct de consument opzoekt met een gezondheidssite.

Endemol start betaalde gezondheids-site

Endemol lanceert eind januari onder de naam BodyOn een website op abonnementsbasis rond het thema gezondheid. Na de lancering in Nederland volgt een Duitse versie in de zomer van 2004. Het is een van de eerste concepten die de producent zonder tussenkomst van een tv-station rechtstreeks aan de consument aanbiedt.

Unico Glorie vertrekt bij Endemol

Unico Glorie, als bestuurslid bij Endemol verantwoordelijk voor interactieve media, heeft besloten het bedrijf per 1 november te verlaten. Over de opvolging is nog niets bekend.