Meer Artikelen

T-Mobile wil geld Google voor mobiel YouTube-gebruik

T-Mobile wil geld zien van Google voor het mobiel gebruik van video- en muziekdiensten zoals bijvoorbeeld YouTube. Dit omdat Gogle bepaalde diensten gratis aanbiedt via mobiel internet en T-Mobile voor de kosten opdraait.

Kwartaalomzet Yahoo stelt teleur

Yahoo realiseerde het afgelopen kwartaal een magere omzetstijging van 2 procent, waar concurrent Google het afgelopen week nog beduidend beter deed met een stijging van 24 procent.

Premium

Omnicom voor twee jaar in zee met Google

Communicatiebureau Omnicom gaat naar verluidt honderden miljoenen euro’s uitgeven aan banners en andere beeldreclame op Googles advertentienetwerk.

Premium

Kwartaalomzet Google stijgt 24 procent

Google realiseerde in het tweede kwartaal een omzet van 6,8 miljard dollar, een stijging van 24 procent. De bulk van de omzet komt uit advertentiediensten, maar nieuwe bronnen van inkomsten beginnen zich te manifesteren in de kwartaalrapporten.

Apple en Google willen digitaal uitgeven bevorderen

Zowel Google als Apple zijn lid geworden van het IDPF, de wereldwijde handelsorganisatie die digitaal uitgeven en digitaal lezen wil bevorderen. Enkel de grote speler Amazon, die liever met gesloten systemen werkt, ontbreekt nu nog op de ledenlijst.

Startup Soocial na moeilijk jaar weer financiering

[Startup watch] Soocial heeft na een lastig jaar achter de rug. “Vooral financieel, het was moeilijk om investeringen te krijgen”, aldus medeoprichter Stefan Fountain. Maar het Nederlandse bedrijf, dat op moet boksen tegen grote spelers als Google, heeft eindelijk weer een investeringsronde weten af te sluiten.

Premium

Google niet weg uit China

Google zet zijn activiteiten door in China en komt tot een compromis met de overheid over de wijze waarop het zijn zoekdiensten mag aanbieden.

Bing slaat niet aan in Nederland

De publiciteit van Microsoft rondom de lancering van Bing lijkt in Nederland, ruim een jaar na de lancering, nog weinig effect te hebben gesorteerd. De vervanger van Microsofts Live search, heeft nog weinig gebruikers van Google weten af te snoepen en blijft steken op een mager marktaandeel van 1 procent.

Steeds meer specialistische zoekmachines van Google

De overname van ITA Software is vast niet Googles laatste om zijn positie op de zoekmarkt te verstevigen. Het bedrijf investeert steeds vaker in specialistische segmenten en breidt daarmee zijn bereik in dure niches uit.

Google stapt in online reismarkt met overname ITA

Google heeft 700 miljoen dollar op tafel gelegd voor de aankoop van ITA, een softwarebedrijf voor vluchtinformatie. Hiermee dringt de zoekmachinegigant de online reismarkt binnen.

Semantische zoekmachine Facebook gevaar voor Google

Facebook opent de aanval op Google door de websites die Open Graph-API gebruiken, op te nemen in de zoekresultaten binnen het sociale netwerk. De sites worden geïndexeerd, niet zozeer op het aantal links, maar op basis van het aantal ‘likes’ dat ze krijgen.

Bing is Google te snel af met muziekdienst

Gebruikers die naar muziekinformatie zoeken in Bing, de zoekmachine van Microsoft, kunnen muzieknummers eenmalig gratis gestreamd afspelen. Vervolgens wordt er doorgelinkt naar Zune, de muziekdienst van Microsoft, waar het nummer gekocht kan worden.

‘Google wil in zoekmachine geïntegreerde muziekdienst’

Google komt later dit jaar nog met een muziekdownloaddienst die gekoppeld is aan de eigen zoekmachine. Er zijn gesprekken gaande om deze muziekdiensten te koppelen aan de Android-toestellen.

‘Google Newspass wordt betalingssysteem voor nieuws’

Newspass, het microbetalingssysteem voor nieuws van Google, wordt eind dit jaar gelanceerd. Met een eenmalige inlog zouden gebruikers toegang krijgen tot de betaalde artikelen van aangesloten uitgevers.

Google vernieuwt zoekmachine voor webwinkels

Google brengt een vernieuwde versie uit van Commerce Search, een zoekmachine die speciaal is gemaakt voor webwinkeliers die Google-technologie in hun winkel willen verwerken.