Meer Artikelen

Google met open bannersysteem voor kleinere uitgevers

Kleinere uitgevers zelf het beheer van bannercampagnes gaan beheren nu Google in de VS op punt staat Ad Manager te introduceren. Het systeem zet grote bannersystemen, zoals Doubleclicks DART, buitenspel en brengt controle en voorspellingsmogelijkheden bij de uitgever.

‘Europa akkoord met Google-overname Doubleclick’

De Europese Commissie zou volgende week formeel haar akkoord kunnen geven voor Googles beoogde overname van Doubleclick. Googles marktmacht op de advertentiemarkt zou niet té dominant zijn.

Premium

Google omzeilt discussie over mobiele platformen

Of Symbian het besturingsysteem van de toekomst is, Windows Mobile of toch Linux, marktkenners vinden dat er té veel besturingssystemen zijn. Dat hindert de vooruitgang. Google omzeilt de technologische valkuilen en lanceert een mobiele versie van synchroniseerprogramma Gears.

Google neemt Microsoft Sharepoint onder vuur

Google lanceert een dienst waarmee medewerkers van bedrijven online omgevingen kunnen maken om locatie-onafhankelijk met elkaar samen te werken. Daarmee neemt het Microsoft Sharepoint op de korrel. Het Nederlandse YesHello.com haakt in op de groeiende behoefte onder bedrijven om diensten online uit te besteden.

Aandeel Google daalt 40 procent in 4 maanden

Begin november 2007 kostte een aandeel Google nog 711 dollar. Gisteren sloot het aandeel op de Amerikaanse beurs op 464 dollar, weer bijna 5 procent lager dan de dag ervoor. Er zijn indicaties dat Googles melkkoe, de betaalde advertentieklik, niet meer zo vet is als voorheen.

Premium

Adobe, Amazon, Google maken pc’s ‘overbodig’

De noodzaak van pc’s met grote harde schijven met daarop dure software wordt kleiner. Consumenten en bedrijven migreren hun data en toepassingen naar het web. Een handjevol bedrijven is groot genoeg om in deze trend te faciliteren.

Premium

Directeur T-Mobile Nederland stapt over naar Google

De marketingdirecteur van T-Mobile Nederland, Pim van der Feltz, wordt algemeen directeur bij Google Nederland

Premium

Google Mobiel verkiest het web boven applicaties

“De webbrowser is bij onze mobiele ontwikkelingen vehikel nummer één. Enkel als iets niet in de browser werkt, maken we er een downloadbare applicatie van.” Mobiele besturingssystemen spelen de tweede viool.

MWC 2008: Nokia kiest voor Google

Google en de mobiele telefonie hebben elkaar gevonden. Eerder kondigde het bedrijf een samenwerking met LG en Samsung aan. Nu gaat de zoekmachine ook met Nokia aan de slag.

MWC 2008: T-Mobile zet Google aan de kant

T-Mobile zet Google Search aan de kant. Het telecombedrijf gaat vanaf maart Yahoo!´s oneSearch mobiel aanbieden in elf Europese landen. Ook Yahoo! Mail en Yahoo! Messenger maken deel uit van de overeenkomst. Dat maakte het bedrijf zojuist bekend in Barcelona.

Yahoo! bekijkt optie AOL

De Washington Post meldt dat Yahoo! opnieuw toenadering zoekt tot AOL om te praten over een fusie met het zoekmachinebedrijf. Met deze flirt verdedigt Yahoo! zichzelf tegen het overnamebod dat Microsoft op het bedrijf deed.

Rapport: ‘Google zal dominante positie verliezen’

Uitdaging kan geen kwaad, zeker niet van (bijna-)monopolisten als Google. Een onderzoek van zoekmarketingclub Indenty bindt de kat de bel aan met een aantal boude veronderstellingen. Aardig om te lezen en om reacties te ontlokken.

Google kosten per klik omlaag

De kosten per klik voor reisreclame met Google Adwords en Adsense zijn in het laatste halfjaar van 2007 met zo’n 25 procent gedaald ten opzichte van het hoogtepunt in het tweede kwartaal 2007. Dat komt mede door seizoensinvloeden.

Premium

Google mag meebieden naar mobiel breedbandnet Amerika

Google is een stap dichterbij zijn ambitie een landelijk dekkend mobiel breedbandnet in Amerika te bouwen. Telecomtoezichthouder FCC keurt Googles deelname goed. Bedrijven als Sprint Nextel, Comcast, Clearwire, Time Warner en DirectTV zijn uit de race.

Google: persoonsgegevens als smeerolie voor het web

Personeel van Google, Facebook en Plaxo behoren tot de recentste leden van een club die ervoor wil zorgen dat persoonlijke data zoals identiteit, foto’s en films ongemoeid heen en weer kunnen stromen van de ene profielensite naar de andere.