Meer Artikelen

Google met interactieve widgets voor adverteerders

Google helpt adverteerders met het maken van commerciële widgets, interactieve mini-sites die in weblogs en profielpagina’s verwerkt kunnen worden. De widgets maken deel uit van AdWords en kunnen afgerekend worden per CPC of CPM.

Premium

IBM, Google, Yahoo openen aanval Microsoft Office

Microsofts kantoorsoftware Office gaat een woelige tijd tegemoet nu verscheidene concurrenten gratis web- en pc-software op de markt brengen. IBM intensiveert de strijd om te grootzakelijke markt, Google het echelon daar onder.

PanImages: meer resultaten in Flickr en Google

De Nederlander die online naar een plaatje van – bijvoorbeeld – een schoen zoekt, ziet geen compleet zoekresultaat. Hij mist de plaatjes van de IJslanders of Slowaken die geen Engels spreken, maar wél ‘schoenenfoto’s’ hebben geupload.

e.day: Amateurs dragen widgeteconomie

Er is een economie aan het ontstaan rondom widgets. Amateurontwikkelaars spelen, net als bij het begin van het internet, een hoofdrol.

‘Apple overweegt bod Amerikaans mobiel netwerk’

Apple-baas Steve Jobs heeft onderzocht op welke manier hij mee kan dingen naar een aandeel in een Amerikaans mobiel breedbandnetwerk.

CapGemini betrekt Google Office

IT-bedrijf CapGemini wordt wederverkoper van Googles online kantoorsoftware. De Franse steun kan Google geloofwaardigheid geven aan de bovenkant van de zakelijke IT-markt.

iGoogle snelst groeiende dienst van Google

De snelst groeiende dienst van Google is momenteel iGoogle. De persoonlijke startpagina, die sinds mei de naam iGoogle draagt, groeit harder dan Gmail of Google Earth. Dat zegt John Steinback van Google. De groei is gemeten naar gebruikersaantallen.

Premium

Google Nederland begint test AdSense mobiel

Google Nederland wil eigenaren van mobiel-websites geld laten verdienen met tekstadvertenties. Daartoe bereidt het momenteel een proef voor. Hoewel Google op het vaste web stopte met een ‘click to call’-functie lijkt deze wel onderdeel van de Nederlandse proef.

Microsoft start proef met context advertenties

Klanten van Microsoft’s AdCenter krijgen de mogelijkheid geboden om mee te doen aan een test van tekstadvertenties. Microsoft Content Ads moet het gaan opnemen tegen Google’s immens populaire AdWords. De beta begint volgende week.

American Airlines klaagt Google aan

American Airlines, de grootste vliegmaatschappij ter wereld, sleept Google voor de rechter. De zoekgigant heeft advertenties met daarin de American Airlines-merknaam verkocht aan concurrenten van de vliegmaatschappij. Wanneer internetgebruikers klikken op deze ‘nep’ American Airlines-advertenties dan worden ze doorgestuurd naar de websites van de concurrenten.

Google Pack uitgerust met StarOffice

Het kantoorpakket StarOffice 8, een concurrent van MS Office, wordt voortaan aangeboden via Google Pack, een verzameling gratis programma’s met onder meer Adobe Reader en Norton Security Scan.

Google beproeft ‘persoonlijker’ tekstadvertenties

Google gaat persoonlijke gegevens van surfende consumenten gebruiken om hen ‘beter passende’ advertenties te vertonen. Wie niet mee wil doen aan de proef moet dat expliciet aangeven.

Premium

Google Nieuws in ‘hoor en wederhoor’

Google gaat personen en instellingen die in het nieuws zijn, vragen hun commentaar en reacties op te sturen naar Google News. Die opmerkingen worden integraal in het overzicht rondom de berichtgeving overgenomen. Verwijzingen naar weblogs met geschreven reacties van betrokkenen worden niet in de nieuwsindex opgenomen.

e.day 2006 keynote: Michael Jones (video)

Michael Jones probeert in zijn keynote speech aan de hand van verschillende voorbeelden een beeld te schetsen hoe verschillende innovatieve producten onze manier van denken en communicatie hebben veranderd. De kern ligt daarbij op producten die de geografische dimensie toevoegen, en het is niet beperkt tot de producten van Google. Michael Jones neemt ons mee terug in het recente verleden en werpt kort een blik op de toekomst, maar concentreert zich vooral op het heden en de nabije toekomst: praktisch en helder.Wat zijn deze veranderingen, wat betekent het, en wat kan de marketeer ermee?

Contouren Googles mobiele plannen tekenen zich af

Google investeert honderden miljoenen dollars in de ontwikkeling van specificaties van het toekomstige mobiele internet. Net zoals het bedrijf richtlijnen formuleerde om websites goed vindbaar te maken, stelt het nu technische richtlijnen op voor fabrikanten van mobiele telefoons.