Meer Artikelen

Instagram Stories krijgt full screen reclame

Adverteerders, ook in Nederland, kunnen over enkele weken full screen videocommercials gaan vertonen in Instagram Stories om de bekendheid van hun merk en diensten te vergroten. Daartoe neemt Instagram een nieuwe reclamevorm in gebruik.

Social

Instagram maakt foto’s ‘shoppable’

Instagram houdt in Amerika een proef met twintig retailers waarbij gebruikers vanuit de foto’s direct kunnen winkelen.

Social

Nieuwe call-to-actions bij Instagram

Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

Online advertising

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Instagram sust: ‘Geen zorg, de feeds veranderen niet’

Tweede Paasdag was geen rustdag voor een grote groep marketeers op socialmedia. Instagram verandert de wijze waarop het berichten sorteert. Gebruikers met grote accounts roepen hun volgers massaal op om de alarmbelletjes aan te zetten.

Social

Instagram: 200 duizend adverteerders

Tweehonderdduizend bedrijven wereldwijd zetten Instagram nu in om hun commerciële boodschappen aan fotokiekers te vertellen.

Online advertising

Instagram lanceert partnerprogramma

Instagram lanceert een partnerprogramma waarmee geselecteerde marketing- en techbedrijven hun expertises naar voren kunnen schuiven.

Marketing

Hellmann’s eerste Nederlandse adverteerder op Instagram

Het advertisingprogramma van Instagram wordt donderdag in Nederland officieel gepresenteerd, maar de eerste campagne draait al. Bij Unilevermerk Hellmann’s.

Campagnes

Instagram is vast nieuwe social-kanaal NOS

NOS gaat Instagram voor vast inzetten als social-kanaal in zijn mediapallet naast Facebook, Google+ en Twitter.

Social
Premium

Facebook voor 41 procent tieners grootste sociale site

Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.

Facebook

Videoreclame bij Instagram

Na maanden van ermee experimenteren biedt Instagram nu formeel video aan als nieuwe reclamevorm.

Marketing

Infographic: de geheimen van Instagram

Foto-app Instagram is zonder meer het belangrijkste sociale platform van de laatste tijd, met een grote aantrekkingskracht op jongeren. Toch is het genereren van ‘engagement’ nog een hele uitdaging, zoals Dan Zarrella van HubSpot in deze infographic laat zien. Maak gebruik van calls-to-action, plaats foto’s met gezichten, maar laat het gebruik van filters achterwege.

Marketing
Premium

Het kan: winkelen in Instagram

Dat Instagram is ontdekt door boetieks en andere retailers is geen geheim meer. Net als Pinterest is Instagram vooral een visueel middel om consumenten te leiden met foto’s van mooie producten. Maar nu kun je ook kopen vanuit Instagram. Via een omweg.

E-commerce

Infographic: meer Instagram-volgers met de juiste plaatjes

Een plaatje zegt meer dan woorden, en dat geldt helemaal voor Instagram, dat met 150 miljoen gebruikers een belangrijke sociale media-speler is geworden. Als bedrijf mag je dit platform niet negeren, maar hoe zorg je dat je voldoende ‘likes’ krijgt? Zeven tips voor foto’s die je meer volgers opleveren.

Social

Delen van foto’s en video’s steeds populairder

Het delen van zefgemaakte foto’s en video’s online neemt sterk toe. Dat blijkt uit cijfers van Pew Research Centers Internet Project. Meer dan de helft van de Amerikanen zet originele foto’s en video’s online en minder dan de helft deelt materiaal dat zij op sites aantreft.