Meer Artikelen

Slechts 9 van de 25 AEX-bedrijven altijd bereikbaar

Van de 25 AEX-fondsen hebben er slechts negen een site met een bereikbaarheid die als optimaal kan worden beschouwd. Dat blijkt uit een onderzoek Watchmouse dat mede werd verricht op verzoek van Emerce. Volgens het bedrijf doet Unilever het qua uptime het best, Wolters Kluwer het slechtst.

Schiphol-account naar Lost Boys

Lost Boys gaat de site van Schiphol doen. Het heeft de pitch gewonnen die begin april van dit jaar werd uitgeschreven. Lost Boys zegt door de luchthaven gekozen te zijn vanwege de ruime ervaring die het al heeft in de reisbranche. De webbouwer deed al de site van KLM.

Lost Boys: overname in België

Lost Boys (LB Icon) heeft het Belgische Digital Age Design (DAD) overgenomen van Belgacom. Het bedrijf heeft 63 medewerkers op de loonlijst staan en een omzet van 7,2 miljoen euro. Volgens Lost Boys is DAD de marktleider in digitale marketing en technologie in België.

Tromp opgestapt bij Endemol

UPDATE 11.45 uur Edwin Tromp houdt het na 7 maanden voor gezien bij Endemol. Verschil van inzicht ligt hieraan ten grondslag. Dat heeft hij vanochtend bevestigd tegenover Emerce. De oud-directeur van Lost Boys was verantwoordelijk voor Endemol Interactive (waar hij deels Unico Glorie opvolgde). Er komt geen vervanger voor Tromp bij Endemol Interactive.

Lost Boys verkleint verlies

LB Icon, het moederbedrijf van Lost Boys, heeft het verlies in 2004 weten te verkleinen tot 1,4 miljoen euro netto op een omzet van 66,2 miljoen euro. In 2003 was het verlies nog 7,3 miljoen euro op een omzet van 55 miljoen euro. De verbeterde resultaten zijn volgens LB Icon deels te danken aan betere marktomstandigheden, anderzijds speelden ook overnames, zoals die van het Britse Wheel, een positieve rol.

Lost Boys neemt Brits Wheel over

Lost Boys Icon neemt het Britse Wheel Communications (Wheel) in Londen over. Wheel is een full-service bureau. Lost Boys zegt dat het dankzij de overname nu marktleider is in het Verenigd Koninkrijk.

David Vink nieuwe ceo Lost Boys

David Vink, nu nog actief als directeur bij direct-marketingbureau Rapp Collins, wordt per 1 februari volgend jaar de nieuwe directeur van Lost Boys. Vink volgt Edwin Tromp op die in juni vertrok om daarna aan de slag te gaan als directeur van Endemol Interactive.

Flinke respons op SEAT-campagne Lost Boys

Voorafgaand aan de introductie van de SEAT Altea in Nederland koos SEAT voor een digitale pre-campagne. Een brutale banner op seat.nl, direct e-mailings en een minisite leverden in 3 weken tijd maar liefst 1632 proefritaanvragen op.

Nieuwe browser Opera voor browsen op tv

Opera Software heeft op de vakbeurs voor televisietechnologie, de IBC, een nieuwe versie uitgebracht van de browser die geschikt is voor het afstruinen van internetpagina's op televisieschermen. De software is vooral gemaakt voor set top boxes en is met name bedoeld om ook interactieve televisie-diensten te faciliteren.

Mercedes-Benz: hoge respons op “follow your own star”

De campagne “follow your own star” rondom de nieuwe A-Klasse van Mercedes-Benz heeft volgens Mercedes geleid tot een “zeer hoge respons”. De actiesite trok wekelijks 20 duizend unieke bezoekers en genereerde in totaal 362.000 pageviews. “Dat was boven verwachting en daarmee werd de site gemiddeld beter bezocht dan die van Mercedes-Benz Nederland,” aldus communicatiemanager Mieky van Schijndel van Mercedes.

Lost Boys nieuwe klant voor Watchmouse

Webanalyse-bureau Watchmouse gaat controleren of de sites van de klanten van Lost Boys wel continue 'up and running'zijn. Dat hebben beide partijen bekendgemaakt. Het gaat om het controleren van enkele honderden sites en servers. Lost Boys hoopt haar klanten op die manier een hoger serviceniveau te bieden. Volgens Watchmouse gaat het om een substantiele deal.

Touroperator begint online reisbureau

Touroperator ER-Travelgroup is onder de naam Vaya een nieuw online reisbureau begonnen op de toch al volle internetreismarkt. ER-Travelgroup is de partij die onder meer achter Evenements Reizen en D-Tours zit. Vaya zegt niet op prijs te willen concurreren, het zal zich volgens directeur Ruud de Vroom juist profileren op helderheid en transparantie.

Miljoenenverlies voor LB Icon constant

LB Icon, het fusiebedrijf van het Nederlandse Lost Boys en het Zweedse Icon Medialab, heeft in het tweede kwartaal van dit jaar opnieuw een miljoenenverlies geleden. Het verlies kwam uit op 2 miljoen euro op een omzet van 15,4 miljoen.

Opnieuw Britse overname Lost Boys Icon

Opnieuw een overname voor LB Icon in het Verenigd Koninkrijk. Het gaat om Object 1, een bedrijf dat is gespecialiseerd in webdesign en contentmanagment. Het is de tweede overname van LB Icon in het Verenigd Koninkrijk in korte tijd. Onlangs werd ook al een bod uitgebracht op de Aspect Group. Financiële details over de overname van Object 1 zijn niet bekendgemaakt door LB Icon.

Lost Boys Icon neemt Britse Aspect Group over

Lost Boys Icon (LB Icon) heeft een bod uitgebracht op alle aandelen van de Britse Aspect Group. Een overnamesom wordt niet bekendgemaakt door LB Icon. Lost Boys Icon hoopt de overname in augustus af te ronden.