Meer Artikelen

LB Icon: “Overnames in VK, Duitsland en Nederland”

LB Icon, moederbedrijf van het Nederlandse Lost Boys en het Zweedse Icon Medialab, kijkt met name naar overnames in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. Dat hebben LB Icon-bestuurders Robert Pickering en Theo Cordesius verklaard. LB Icon heeft gisteren een zogenaamde dubbele notering gekregen aan Euronext Amsterdam. Toen de eerste koers werd opgemaakt bleek een aandeel LB Icon 3,85 euro waard te zijn. LB Icon zou daarmee in totaal 82,7 miljoen euro waard zijn.

LB Icon: notering aan voormalige babybeurs

LB Icon, het moederbedrijf van het Nederlandse Lost Boys en het voormalige Icon Medialab, krijgt volgende week vrijdag een notering aan de Euro.NM in Amsterdam. Dat is de voormalige babybeurs. Door aanwezig te zijn op Euronext Amsterdam hoopt LB Icon zichtbaarder te worden voor investeerders. er worden geen nieuwe aandelen uitgegeven. Het bedrijf is naar eigen zeggen 86,7 miljoen euro waard.

LB Icon wil ook beursnotering in Amsterdam

LB Icon, de fusiecombinatie van het Zweedse Icon Medialab en het Nederlandse Lost Boys, wil ook een notering aanvragen in Amsterdam. Het streeft ernaar ook verhandeld te worden op Euronext. Wat de beweegredenen zijn om naast Stockholm ook een notering aan te vragen in Amsterdam, vertelt het bedrijf niet.

Tromp (ex-Lost Boys) directeur Endemol Interactive

Edwin Tromp wordt vanaf 1 augustus de nieuwe directeur Interactive van Endemol. Tot 1 juli is hij nog algemeen directeur bij Lost Boys. Tromp gaat in zijn nieuwe functie rapporteren aan raad van bestuurslid Hubert Deitmers van Endemol.

Directeur van Lost Boys stapt op

Managing director Edwin Tromp stapt op bij Lost Boys. Tromp neemt afscheid van Lost Boys omdat hij zegt toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. “Na ruim 3 jaar bij Lost Boys is het tijd om aan iets nieuws te beginnen”, aldus Tromp. Een opvolger is nog niet bekend. Wat Tromp hierna gaat doen, kan hij nog niet vertellen, zo laat hij Emerce via de telefoon weten.

Winst Icon Medialab/Lost Boys onder druk

De herstructurering van Lost Boys Nederland heeft de winst van Icon Medialab/Lost Boys International in het eerste kwartaal onder druk gezet. De netto-winst kwam uit op 2,0 miljoen euro negatief. De omzet nam ten opzichte van het vierde kwartaal wel toe: met 3,1 procent tot 13,4 miljoen euro. Het is het derde kwartaal op rij dat de omzet toeneemt.

Onderdeel Lost Boys failliet

update Lost Boys heeft het bedrijfsonderdeel Lost Boys tv & streaming media bv failliet laten verklaren. Volgens de curator wilde het moederbedrijf de verliezen – inmiddels opgelopen tot 600 duizend euro – niet meer voor zijn rekening nemen.

Afgeslankt IconMediaLab winstgevend

IconMediaLab/Lost Boys is flink afgeslankt, maar voor het eerst winstgevend. De Zweeds-Nederlandse webbouwer boekte in het vierde kwartaal van 2002 een bescheiden nettowinst van 700.000 euro. Lost Boys in Nederland was voor het derde kwartaal op rij winstgevend en ziet onder meer groei in internetbankieren en mobiel internet.

Q3-resultaten IconMediaLab: tijd dringt

Dinsdag maakte IconMediaLab/Lost Boys de resultaten van het afgelopen kwartaal bekend. Het gaat iets minder slecht met de Zweeds-Nederlandse webbouwer, maar het komende kwartaal zal wel winstgevendheid moeten worden bereikt.

Lost Boys: WK-site goed, maar niet mondiaal genoeg

De razend populaire FIFAworldcup.com-site is een goede, snelle site, maar niet mondiaal genoeg. De vele statistieken en rare afkortingen zijn erg Amerikaans en de site telt te weinig talen. Dat vindt Bas Raijmakers, Usability Director bij Lost Boys Usability. Raijmakers is een van de professionals die op de Emerce Industry Day , die op 21 juni in Amsterdam plaatsvindt, de sites van website-bouwers en designers test en analyseert.

IconMedialab weg uit Zweedse thuismarkt

IconMedialab, het Zweedse bedrijf dat in januari van dit jaar fuseerde met Lost Boys, verlaat zijn Zweedse thuismarkt en ontslaat nog eens 250 werknemers. Het bedrijf beëindigt in het kader van de eerder aangekondigde reorganisatie zijn activiteiten in Stockholm om "medio 2002 operationele winst te behalen". Het hoofdkwartier van het moederbedrijf in de Zweedse hoofdstad blijft wel open.

Fors kwartaalverlies IconMedialab/Lost Boys

IconMedialab/Lost Boys heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een nettoverlies geleden van 215,4 miljoen Zweedse kroon (23,4 miljoen euro). Het concern hoopt zijn bestaande klanten te behouden en gaat zich concentreren op zijn key markets. De reorganisatie moet in de loop van het volgende kwartaal zijn afgerond. CFO Rens Buchwaldt noemt de resultaten "duidelijk geen goede prestatie". CEO Robert Pickering was in een toelichting optimistischer: hij ziet de markt in 2003 "wel verbeteren".

Premium

Lost Boys/Icon ontslaat 350 man, sluit kantoren

De eerste gevolgen van de fusie tussen Icon Medialab en Lost Boys zijn duidelijk geworden: Icon-CEO Rens Buchwaldt verdwijnt van het toneel, en wordt in het tweede kwartaal gevolgd door 350 werknemers. Door de ontslagen hoopt de combinatie al halverwege dit jaar winstgevend te zijn. Dan zijn er er ongeveer 1150 werknemers overgebleven.

Lost Boys overgenomen door IconMedialab

UPDATE. LostBoys gaat samen met het Zweedse internetbedrijf IconMedialab. Beide partijen hebben gisteren een overeenkomst ondertekend. De CEO van IconMedialab, Rens Buchwaldt, zal het geheel gaan leiden. Roel Pieper wordt voorzitter van de raad van commissarissen.

Lost Boys kondigt reorganisatie aan

Internetbedrijf Lost Boys gaat zijn organisatie in alle Europese vestigingen herstructureren. Daarbij gaan 65 banen verloren, waarvan 31 in Nederland. De herstructurering moet leiden tot "winstgevendheid op korte termijn" bij alle bedrijfsonderdelen, aldus CEO Michiel Mol.