More artikelen

611.000 luisteraars NPO-podcasts, DPG en FD groeien

De 390 podcasts van de Nederlandse publieke omroepen hadden in de maand februari wekelijks 611.000 luisteraars.

Media

Podcast-app NPO krijgt ‘vaste’ programmering

De podcast-app NPO Luister gaat in de toekomst werken vanuit een soort programmeringsconcept. Dat moet luisteraars helpen om nieuwe genres en titels te ontdekken.

Media

NPO: Wekelijks 2 miljoen downloads podcasts

In de maand januari werden er bij de Nederlandse Publieke Omroep meer dan twee miljoen podcastafleveringen gedownload.

Publishing

Podcastapp NPO Luister mogelijk open voor derden

De NPO sluit niet uit ooit te willen overwegen om zijn podcastapp Luister open te stellen voor aanbod van derde partijen.

Media

Podcasts regionale omroepen beschikbaar via NPO

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zet een selectie van podcasts van de regionele publieke omroepen door naar de landelijke sites en apps Radio 1 en Luister-app.

Media

Nederlandse media willen meer armslag richting techgiganten

Nederlands grootste mediabedrijven willen gezamenlijk kunnen investeren in technologische vernieuwing om een vuist te maken richting Amerikaanse en Chinese techgiganten. Die bedreigen hun innovatiekracht en deels zelfs de samenleving.

Media

Video content in Nederland: experts over de ontwikkelingen

Streaming groeit en lineaire televisie verandert. Wat is de impact voor de content? Een ronde tafel van experts uit het vak in gesprek over de trends.

Video

NPO, RTL en Beeld & Geluid onderzoeken inzet AI in media

Het instituut Beeld & Geluid, NPO en RTL Nederland hebben een intentieverklaring opgesteld voor het verantwoord gebruik van AI in media. Ze doen zelf onderzoek, helpen derden daarmee en rapporteren transparant over de inzet van de nieuwe, slimme technologie.

Artificial Intelligence

Emerce eDay: STER denkt aan reclame in podcasts NPO

Technisch gezien staat er exploitant STER niets in de weg om reclameboodschappen bij podcasts van de NPO te brengen.

Marketing

NPO Plus: 400.000 abonnees, Videoland richting winst

De abonneevideodienst van de publieke omroepen, NPO Plus, heeft vierhonderdduizend abonnees. Bijna de helft meer dan begin 2020. RTL Nederland denkt dat zijn Videoland na 2021 winst gaat maken.

Media

bvA: ‘Schaf online reclame Ster niet af’

De belangenvereniging voor adverteerders bvA vindt het niet nodig om online reclame bij de NPO, via exploitant Ster, af te schaffen. Men vreest ook toenemende marktmacht van de Amerikaanse techgiganten.

Marketing

NPO begint proef met samen kijken op afstand

NPO Start krijgt op desktops en laptops een nieuwe feature: samen kijken. Mensen kunnen met maximaal vier computers tegelijk naar een archiefvideo kijken en elkaar per webcam zien of chatten.

Media

Twee miljoen unieke luisteraars podcasts NPO

Het aantal unieke luisteraars naar podcasts van de NPO is afgelopen jaar nagenoeg verdubbeld tot 1,9 miljoen in april 2020. Het aantal maandelijks afgeleverde producties ligt op 1.350. Luisteraars gaan gemiddeld steeds iets meer podcasts luisteren naarmate ze bekender worden met het NPO-aanbod.

Media

Nieuwe podcasttitels bij NPO Radio 1

NPO Radio 1 brengt week elke dag een nieuwe pocasttitel uit. De nieuwzender kiest voor een reeks producties die inhoudelijk niets van doen hebben met het coronavirus.

Publishing

Minister: ‘NPO niet uit NLZiet’

Er is geen sprake van dat de NPO uit NLZiet stapt, zegt minister Arie Slob in reactie op kamervragen.

Media