PostNL: minder post, meer pakjes en meer omzet
PostNL transformeert langzaam van een post- in een pakjesbedrijf. Er worden jaar op jaar meer pakketjes verzonden terwijl bedrijven en particulieren steeds minder geadresseerde post laten bestellen.
PostNL transformeert langzaam van een post- in een pakjesbedrijf. Er worden jaar op jaar meer pakketjes verzonden terwijl bedrijven en particulieren steeds minder geadresseerde post laten bestellen.
PostNL opent afhaalpunten bij kluszaken Gamma en Karwei en gaat in ruil al het vervoer verzorgen uit de digitale handel van deze winkels.
Webwinkel Kadowereld.nl van PostNL wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door YourSurprise, aanbieder van persoonlijke cadeaus.
Tijdsbesparing, de openingstijden van webwinkels en het kunnen vermijden van drukte in de winkelstraten zijn de belangrijkste redenen voor weer een e-commercerecord in deze Sinterklaarperiode.
PostNL heeft vandaag de pakketautomaat geïntroduceerd in Almere. Deze nieuwe dienst biedt volgens de postbezorger een oplossing voor de consument die overdag niet thuis is.
PostNL heeft, via dochteronderneming Netwerk VSP, een minderheidsaandeel genomen in location based marketing startup Scoupy. Eerder investeerde aanbieder van voordeelacties Gennie Freen Producties (GFP) al in de jonge onderneming.
De gratis app van folders.nl, waarmee men alle reclamefolders binnen Nederland op de smartphone of tablet kan bekijken, is sinds de lancering in november 2011 250.000 keer gedownload. De app werd binnen drie weken al 100.000 keer door smartphone en tablet gebruikers geïnstalleerd.
Acht procent minder briefpost, zes procent meer pakketpost. Anders gezegd: Nederlanders verlaten papieren voor digitale berichten, maar schakelen de postbode wel vaker in om internetbestellingen te laten bezorgen.
Klanten van PostNL kunnen hun papieren direct mailings interactiever gaan maken met de technologie van Layar.
De groothandel voor bouwmaterialen Bouwmaat opent met een dochter van PostNL een webwinkel.
De technologie van Layar ploft vanaf vandaag op de deurmatten van vrijwel alle Nederlandse huishoudens.
PostNL stapt in prepaid bellen. Het bedrijf begint vandaag met de verkoop van simpakketten en combipakketten.
Postcodes mogen vanaf februari door iedereen gratis gebruikt worden, oordeelde de rechter vorige week. PostNL vindt van niet. Het bedrijf overweegt hoger beroep.
Minder post, meer pakjes en verlies door een afschrijving op TNT Express. In zijn eerste kwartaalbericht detailleert PostNL veel, maar niet alles. Geen woord over de eigen e-commerceactiviteiten.
Eind deze maand wordt TNT Post als zelfstandig bedrijf in belangrijke mate afhankelijk van e-commerce. Het bedrijf spreekt vandaag bij de kwartaalresultaten echter met geen woord over webshops, digitale handel en aanpalende diensten.