PostNL: Vandaag kwart meer pakketjes dan 2014
PostNL verwerkt en bezorgt vandaag bijna 1,3 miljoen pakketten. Dat zijn er een kwart meer dan in 2014.
PostNL verwerkt en bezorgt vandaag bijna 1,3 miljoen pakketten. Dat zijn er een kwart meer dan in 2014.
PostNL is een nieuwe dienst begonnen waarbij het bestellingen bij webwinkels nog op dezelfde dag gaat thuisbezorgen. Daar hangt wel een groter prijskaartje aan.
PostNL schroeft het aantal avondbezorgingen op van twee naar vijf per week en bereidt zich voor op de groeiende bezorgmarkt van vers voedsel.
PostNL test met Scheer & Foppen en Futurumshop.nl een nieuwe bezorgingsoptie: afleveren op afspraak.
De zelfstandige pakketbezorgers van PostNL leggen ook vandaag het werk neer. Twintig procent van de pakketjes worden vandaag niet bezorgd, schat PostNL in.
Zondag is voor PostNL een vaste bezorgdag geworden, wat zoveel betekent dat de proef met zondagbezorgingen is geslaagd en vaste vorm krijgt.
Zakelijke klanten, onder wie webwinkeliers, krijgen een paar uur langer de tijd om hun pakketten aan te leveren bij de retaillocaties van PostNL.
PostNL installeert vandaag zijn achtste pakketautomaat, op Schiphol. Forenzen kunnen hierdoor onderweg naar huis of werk al hun internetbestellingen aannemen.
Cybercriminelen gebruiken op dit moment nep e-mails die van PostNL afkomstig lijken om kwaadaardige en schadelijke software (malware) te verspreiden. Daarvoor waarschuwt het postbedrijf zelf.
Nu de proef met de zogeheten pakketautomaat met succes is afgerond, besluit PostNL om er meer te installeren in Nederland. De ‘last mile’ tussen webwinkel en consument verandert komende jaren ingrijpend.
PostNL en DM Productions hebben voor het verzenden van flessen een nieuwe digitaal verzendplatform laten ontwikkelen met een daarbij horende verpakking die’ voordelig en onbreekbaar’ is. Voor de ontwikkeling van een nieuwe verpakking is het vervoer van een van de kwetsbaarste producten, eieren, als uitgangspunt genomen.
PostNL werkt met Versluys aan de bezorging van online bestelde levensmiddelen. Dat vertelde Lars Heugel van PostNL gisteren op het congres Logistiek & E-Commerce in Houten, overigens zonder de partner te willen noemen.
Het aantal pakketpunten van PostNL groeit komende jaren van 300 naar 3.000. De verzender wil meer posities verwerven op drukke retaillocaties, zoals het nu ook bij Gamma en Karwei heeft.
Online bestellen en het pakketje binnen een uur thuisbezorgd krijgen. Dat is wat PostNL binnenkort op de Nederlandse markt introduceert.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat mogelijke problemen op de markt voor het vervoer van ongesorteerd aangeleverde post nader te onderzoeken. De gewijzigde Postwet biedt hiertoe sinds kort de mogelijkheid. Het gaat hier vooral om post die moet worden bezorgd op de dag na aflevering bij een postbedrijf. Wat betekent dat voor webwinkels?