Meer Artikelen

E-commerce en internationaal behoeden PostNL voor krimp

De omzetgroei bij de afdelingen Pakjes en Internationaal zorgen ervoor dat PostNL in de laatste maanden van 2013 geen krimpcijfers noteert.

Logistics

Postbezorging mogelijk terug naar drie dagen

PostNL overweegt binnenkort nog maar drie dagen per week de post rond te brengen als de Europese richtlijn die bezorging op minimaal vijf dagen per week verplicht, komt te vervallen. Dat bevestigt een woordvoerder van PostNL vanochtend aan diverse media.

PostNL gaat ook in de avond bezorgen

PostNL gaat voortaan ook in de avond pakketten bezorgen, voorlopig alleen op dinsdag- en donderdagavond. Dat vertelde manager e-business Jeroen Hellemans op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht. De avondlevering krijgt een adviestarief van 2 euro.

PostNL wederverkoper van SEOshop

PostNL gaat het middensegement van de e-commercemarkt bedienen via een samenwerking met SEOshop. De logistiek dienstverlener gaat de cloudhosted diensten van het e-commercebedrijf aan zijn zakelijke klanten verkopen.

E-commerce

GAMMA en Karwei openen PostNL-pakketpunten

De bouwmarkten GAMMA en Karwei zijn onderdeel geworden van het logistieke netwerk van PostNL. Consumenten kunnen er hun online aankopen laten bezorgen of retour zenden.

Logistics

Bezorgdiensten Fiege naar PostNL

PostNL neemt enkele bezorgdiensten in de Benelux over van Fiege, een Europese speler op het gebied van logistieke diensten. Die diensten worden ondergebracht bij Extra@Home, waarbij installatiediensten en retournering als opties worden aangeboden.

Premium

Acht procent meer pakketpost PostNL

Het pakketvolume bij PostNL is in het derde kwartaal met acht procent gestegen, terwijl de omzet van dit onderdeel met vijf procent groeide. Beleggers reageren positief.

E-commerce

Bol.com en Coolblue gaan op maandag bezorgen

bol.com en Coolblue gaan vanaf volgende maand ook op maandagen bestellingen bezorgen. Hiervoor gaan de sorteercentra van PostNL zondagsdiensten draaien. In de loop van de maanden kunnen meer webwinkels hiervan gebruikmaken.

E-commerce
Premium

Zeven procent meer pakketpost voor PostNL

De briefpostvolumes liepen in het tweede kwartaal terug met 11,3 procent en dat zal ook de rest van het jaar zo blijven, verwacht het Nederlandse bedrijf. Bovendien wordt de prijs van de postzegel weer duurder. Er werden wel 7 procent meer pakjes bezorgd, mede dankzij bezorgingen voor internetwinkels.

PostNL sluit akkoord met pakketbezorgers

De wilde stakingen van de zelfstandige pakketbezorgers van PostNL is voorbij. PostNL, FNV Bondgenoten en de actievoerders zijn tot een akkoord gekomen.

E-commerce

Stakingen PostNL als olievlek over Nederland [update]

Begin deze week staakten alleen de zelfstandig pakketbezorgers in Amsterdam. Nu wordt vrijwel heel Nederland getroffen. Enkel in het Rijnmondgebied, Noord-Nederland en Limburg gaat alles nog op rolletjes.

E-commerce

Schade staking pakketbezorgers beperkt

De schade die webwinkels lijden door de staking van pakketbezorgers van PostNL lijkt beperkt. Dat zegt Thuiswinkel.org na een rondgang langs een aantal leden.

PostNL gaat bezorgen op maat

“De consument wordt steeds veeleisender.” Carlos Mendes Aguiar, directeur Pakketten Retail & E-Commerce Services bij PostNL, ziet het aantal verschillende productcategorieën waarin online wordt gehandeld hard groeien.

Logistics

Liever alternatieve afleverpunten dan same day delivery?

Een expert op het gebied van fulfillment besloot een eerder artikel met de vraag of de Nederlandse consument wel zit te wachten op same day delivery. Zijn ervaring leerde hem dat klanten bijna niets over hebben voor deze extra dienst.

Logistics

Nieuwe app van PostNL ‘vervangt’ papieren postzegel

Consumenten kunnen hun eigen postzegels gaan schrijven nu PostNL een nieuwe versie van zijn app uitbrengt.

E-commerce