More artikelen

Tijdslot UitzendingGemist als andere techniek faalt

Een tijdslot om content op UitzendingGemist te beschermen wanneer dit volgens de kijkwijzer niet geschikt is voor jongeren, is pas nodig als de Publieke Omroep met andere beschermingsmaatregelen niet kan voldoen aan de bepalingen van de Mediawet.

Publieke omroep test Uitzending Gemist via P2P

Een deel van de uitzendingen op Uitzending Gemist is via peer-to-peer down te loaden en offline te bekijken. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) wil met deze distributiemanier kijken of de bandbreedte efficiënter ingezet kan worden.

Uitzending Gemist verbetert beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit van Uitzending Gemist verbetert aanzienlijk. De omroepdienst gaat van 0,5 naar 1 megabit per seconde aan capaciteit voor alle programma’s. Het beeld op grotere schermen wordt scherper. Er komt ook een ‘variant van YouTube’.

Dertig procent kijkt televisie via internet

Dertig procent van de Nederlanders kijkt regelmatig televisie via programma gemist van de sites van tv-omroepen. Vrouwen kijken iets vaker on demand tv dan mannen.

Omroepen pikken massaal paniekfilm van Youtube

Nederlandse tv-zenders pikten massaal een filmpje van Youtube en zonden dat uit zonder toestemming van of verwijzing naar de maker.

Hyves-gadget Publieke Omroep meet kijkgedrag

De nieuwe gadget op Hyves van Uitzending Gemist moet de Publieke Omroep de mogelijkheid geven om het kijkgedrag van Hyves-leden inzichtelijk te maken. “De gadget personaliseert televisie via de Hyves-pagina. Gebruikers kunnen hun favoriete programma’s bewaren en delen met vrienden. Van al die vrienden zijn er ook veel gegevens die we in kunnen zien”, aldus William Valkenburg, Directeur Internet bij de Publieke Omroep.

NPO wil arbeidscontract met Michel Mol verbreken

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) wil de arbeidsrelatie met Michel Mol, directeur Innovatie en Nieuwe Media, verbreken. Hiervoor is bij de kantongerechten een verzoek ingediend. Er loopt momenteel bij de NPO een onderzoek naar Mol vanwege belangenverstrengeling.

‘Commerciëlen kunnen niet zonder innovatieve NPO’

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zou de kranten in het vaarwater zitten met online advertenties. Minister Plasterk wil kritisch kijken of de advertenties op de online kanalen van de Publieke Omroep beperkt kan worden. Emerce vroeg twee experts naar hun mening.

STER eens met onderzoek beperking online reclame

De STER begrijpt een onderzoek naar het aan banden leggen van online reclame op de sites van de Publieke Omroep. “Beperkingen voor reclame op televisie en radio bij de Publieke Omroep is al in de Mediawet geregeld. Natuurlijk moeten die opties ook voor online bekeken worden”, aldus Arian Buurman, algemeen directeur bij de STER.

‘Publieke Omroep moet online advertenties beperken’

Advertenties op websites van de Publieke Omroep moeten aan banden gelegd worden. De Publieke Omroep zou hiermee de kranten hinderen. Dat meent althans minister Ronald Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Telegraaf-baas Swartjes: ‘Schaf de STER af’

De bestuursvoorzitter van Telegraaf Media Groep haalt fel uit naar de Publieke Omroep. Met publiek geld begeven de omroepen zich snel richting het terrein waar de toekomst van commerciële uitgeverijen ligt: internet. “Schaf de STER af”, klinkt daarom Ad Swartjes’ oproep.

Eén op de drie Nederlanders kijkt tv via internet

Eenderde van de Nederlanders kijkt regelmatig online tv-programma’s van RTL of de Publieke Omroep terug. Degenen díe dat doen, doen dat ook intensief: tussen de 6 en 14 keer per maand.

NPO koppelt tweets aan Uitzending Gemist

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) stelt binnenkort een toepassing beschikbaar waarmee tweets over een bepaald televisieprogramma gekoppeld kunnen worden aan de content op Uitzendinggemist.nl.

RTL-baas: ‘Nieuwe media groeien astronomisch’

De algemeen directeur van RTL Nederland, Bert Habets, omschrijft de groei in het gebruik van nieuwe RTL-media als ‘astronomisch’. Hij verwacht dat dat, ondanks de marktverstorende rol van de Publieke Omroep, de komende 2 à 3 jaar voortduurt.

Uitzending Gemist beschikbaar op mobiele telefoons

De Publieke Omroep maakt de video-archieven van Uitzending Gemist toegankelijk voor de mobiele telefoon.