Meer Artikelen

Premium

Salesforce.com naar 100.000 ‘abonnees’

Salesforce.com ziet zijn omzet met 34 procent stijgen tot 504 miljoen dollar. Honderden bedrijven schakelen dagelijks over naar ‘services in de cloud’, zoals CRM-, marketing- en IT-diensten. Google volgt heimelijk.

Premium

Salesforce.com haalt 500 miljoen op

Salesforce.com, een digitale ‘werkbank’ voor ondernemers, schrijft een obligatielening uit voor 500 miljoen dollar. Het ziet ernaar uit dat het bedrijf zich voorbereidt op een serie overnames.

Google en Salesforce.com koppelen clouds

Salesforce’ applicatiewolk Force.com sluit aan op Googles cloud App Engine. Zakelijke ontwikkelaars kunnen Salesforce-gegevens importeren in Google en daar bewerkingen en applicaties op bouwen.

Winst Salesforce.com verdubbelt

De wereldwijd opererende online CRM-dienst Salesforce.com lijkt garen te spinnen bij de krimpende economie. Het bedrijf zag zijn klantenbestand afgelopen jaar met eenderde stijgen en zijn winst verdubbelen.

Salesforce.com integreert Twitter voor klantcontact

Twitteraars kunnen zich niet meer onbespied te wanen. Multinationals gaan al het geklets monitoren en waar nodig beantwoorden. Daartoe integreert het online marketing- en CRM-bedrijf Salesforce.com Twitter in zijn dienstenpakket.

Salesforce, Facebook en Amazon werken samen

Bedrijven die toepassingen ontwikkelen via het platform van Salesforce.com, kunnen die ook inzetten op het sociale netwerk van Facebook. Bovendien mogen ze gebruikmaken van de opslag- en computingdiensten van Amazon Web Services.

Premium

Google: half miljoen gebruikers zakelijke diensten

Googles Enterprise-afdeling heeft een half miljoen gebruikers voor zijn zakelijke diensten. Daar komen er iedere dag 2.000 bij. In Nederland zijn het vooral de kleinere bedrijven die Earth, Sketchup en Apps actief gebruiken, maar bij multinationals lopen wel proeven.

Web 2.0 op de werkvloer

Waarom is het niet mogelijk om een Word-document van een collega te ‘raten’, net zoals dat kan met video’s op YouTube? Of om, net als bij Facebook, een RSS-feed te hebben met daarin een overzicht van de ‘contentactiviteit’ van collega’s?

Salesforce lanceert Force.com

Met een nieuw platform wil Salesforce nu écht doorbreken als de partij voor alle mogelijke webbased bedrijfstoepassingen. De lancering vond maandag plaats in San Francisco.

‘Samenwerking Google en Salesforce’

Google en Salesforce.com gaan krachten bundelen om een vuist te maken tegen Microsoft. Binnen enkele weken zullen de bedrijven een samenwerking bekendmaken. De samenwerking richt zich op webgebaseerde software.

Nederlandse bedrijven warm voor ‘software on demand’

Verzekeringsmaatschappijen, telecombedrijven en uitgevers in Nederland beginnen langzaam warm te lopen voor 'software on demand'. Bedrijven hoeven zelf geen dure servers maar aan te schaffen en softwarelicenties, maar nemen de diensten via het web af. KPN richt zich hiermee sinds kort op het MKB en het Amerikaanse Salesforce.com bedient in de Benelux zo'n 500 grote en kleine klanten.

Online marktplaats voor software

Salesforce.com is begonnen met een marktplaats voor zakelijke online software. Het bedrijf werkt voor het platform onder meer samen met Skype en Adobe. De CEO van het bedrijf, Marc Benioff, noemde het nieuwe platform gisteren tijdens een presentatie in Londen 'Het Business Web'. Ook sprak hij van 'een iTunes of eBay voor software,' handig inspelend op de populariteit van de toepassingen

Meer dan 200.000 gebruikers voor Salesforce.com

CRM-leverancier Salesforce had per 31 december 2004 circa 13.300 klanten die bij elkaar goed zijn voor circa 214.000 betalende gebruikers. Salesforce geldt als uitdager van gevestigde partijen als Siebel.

ASP vaak nog onbekende term

Veel mkb-ers blijken onbekend te zijn met de term asp. “Ze zien onbekendheid, afhankelijkheid en verlies van controle over eigen gegevens als een belemmering om over te stappen op een asp.” Dat blijkt uit onderzoek van het Telematica-instituut en het ASP Forum Nederland, dat met hulp van Syntens en het ministerie van Economische Zaken werd uitgevoerd.

Salesforce gaat achter klanten Siebel aan

Salesforce gaat achter de klanten van Siebel aan. “Siebel heeft zo'n slechte reputatie en werkt met zo'n verouderd model dat we makkelijk klanten bij ze weg kunnen kapen.” Dat zegt Steve Garnett, de baas van Salesforce Europa, Afrika en het Midden-Oosten tegen Emerce.