More artikelen

Ilse media verandert naam in Sanoma Digital

Alle digitale activiteiten van Sanoma Uitgevers en Ilse media worden samengebracht onder de naam Sanoma Digital. Dat dit personele gevolgen zal hebben, wordt niet uitgesloten. “Maar het komt niet voort uit een drang naar reorganisatie. Synergie is het doel”, aldus Joris van Heukelom, algemeen directeur bij Ilse media.

Buitelaar trekt digitale trukendoos in Europa open

Michiel Buitelaar, nu nog COO Digital Media bij Sanoma Uitgevers in Nederland, mag ook de digitale kar gaan trekken op Europees niveau. Hij is benoemd tot Chief Digital Media bij Sanoma Group, actief in 13 landen. Een groter deel van de omzet moet uit digitale activiteiten komen. Buitelaar verwacht het trucje dat hij in ons land uitvoert, ook in andere landen te kunnen voortzetten.

Wiggers verlaat Sanoma voor online vakantiehuizenmarkt

De bij vorige werkgevers opgedane mediakennis van Bert Wiggers moet @Leisure helpen de concurrent voorbij te streven. Wiggers, nog tot juli directeur nieuwe media bij Sanoma Magazines International, wordt de nieuwe CEO van @Leisure voor de vestiging in Heerhugowaard.

Top-5 Exploitanten

Winnaar: Google.

Sanoma koopt AutoTrader.nl

Sanoma Men’s Magazines neemt de handelssite en tijdschriften van Auto Trader over van het Engelse Trader Media Group.

Rechter wijst kort geding tegen Sanoma van de hand

Het kort geding dat softwarebedrijf Ciderhouse tegen Sanoma en Ilse media had aangespannen, is door de rechter verwezen naar een bodemprocedure. Ciderhouse, die de software leverde voor de reizensites van de twee partijen, verlangde een kleine 4 miljoen euro ter compensatie van vermeende misgelopen omzet.

Reizensite Sanoma onderwerp van kort geding

Softwarebedrijf Ciderhouse, die de software leverde voor de reizensites van Sanoma en Ilse media heeft een kort geding aangespannen. Beide partijen zouden hun samenwerkingsovereenkomst niet nakomen waardoor Ciderhouse omzet misloopt. De geëiste schadevergoeding: een kleine 4 miljoen.

Sanoma stapt in tickets

[UPDATE] Sanoma stapt in de online ticketmarkt. De uitgever neemt een belang van veertig procent in het pas gelanceerde Mr.Ticket, dat toegangskaartjes voor attracties verkoopt. Sanoma gaat de toegangskaartjes promoten via haar vrouwentitels.

Sanoma:online advertentie-omzet straks grootst

Binnen vijf jaar verwacht Sanoma Uitgevers meer advertentie-inkomsten te halen uit online- dan uit printactiviteiten. Dat zei Paul Molenaar, COO bij Sanoma Uitgevers, donderdag tijdens het congres Blognomics.

Viva-lezeressen bestellen proefmonsters via sms

Bladenuitgever Sanoma begint bij Libelle en Viva een proef waarbij lezeressen van de bladen via sms proefmonsters kunnen bestellen en thuis laten sturen. Gebruikelijk is proefexemplaren van, bijvoorbeeld, shampoo op het blad geplakt mee te zenden. Bij de proef komt het initiatief bij de lezeres te liggen, iets dat en passant bondige profielinformatie oplevert.

Adverteerders ontwikkelen mini-browser

Ongeveer twintig adverteerders ontwikkelen een eigen mini-browser, zegt het Nederlandse bedrijf Swoot dat deze branded browsers maakt. Binnenkort maakt het bedrijf de eerste namen van adverteerders bekend.

‘Uiteindelijk zal print verdwijnen’

De adverteerder verliest zijn greep op de consument, die bovendien aan de haal gaat met zijn zorgvuldig opgebouwde merk. In de rubriek ‘Lunchtijd’ fileert Dick Molman (52), chief executive officer van Sanoma Uitgevers, de mediaconsumptie.

FOTO: Peter Boer

Sanoma Mannenbladen: meer crossmediaal

Sanoma Mannenbladen (SMM) heeft een vernieuwde site gelanceerd. De site, die is bedoeld voor adverteerders, sluit aan op de strategie van Sanoma om niet meer in eerste instantie vanuit bladen maar vanuit merken te denken. Online, papier, evenementen en ook IPTV vormen naast elkaar staande onderdelen.

CEO Ilse gaat Nieuwe Media Unit bij Sanoma leiden

Paul Molenaar, CEO van Ilse Media, gaat de functie vervullen van COO Online en Media Innovatie bij uitgever Sanoma, moederbedrijf van Ilse. Molenaar blijft daarnaast CEO bij Ilse. Molenaar zal verantwoordelijk zijn voor alle nieuwe media activiteiten bij Sanoma. De benoeming past in de strategie van de uitgever om meer eenheid aan te brengen in haar nieuwe media activiteiten.

Vrouwensite Bepster strijdt tegen Sanoma overheersing

Vrouwencommunity Bepster gaat de concurrentie aan met de vele sites van de vrouwenbladen van Sanoma. De community groeit, na een vernieuwingsslag, flink. Bepster is één van de weinige grote vrouwensites die niet aan een blad gekoppeld is.