More artikelen

Sanoma wil grote adverteerders beter van dienst zijn

Een reisaanbieder die vakanties wil verkopen kan binnenkort van Sanoma Digital een propositie verwachten waarin ze over verschillende titels heen leads gegenereerd krijgen. “Naast de verticale titels, willen we ons meer bezig gaan houden met horizontale performance based deals”, aldus de kersverse Uitgever Performanced Based bij Sanoma Digital, Sander ten Dam.

Sanoma demonstreert Autoweek op iPad

[VIDEO] “Het is gewoon aan het gebeuren. Mobiel begint impact te krijgen op publishing”. Sanoma Digital-baas Joris van Heukelom deelt zijn eerste inzichten, waaronder een demo van Autoweek op de iPad.

Sanoma: tijdschriften na iPad op andere tablets

Sanoma Digital houdt de tablet-ontwikkelingen in de gaten. De tijdschriften-uitgever is van plan na de iPad tijdschriften ook op andere tabletplatforms uit te brengen. “De wereld draait niet om Apple, al zijn ze wel de eerste”, zegt COO Digital Michiel Buitelaar tegen Emerce.

‘Ik ben de eerste met deze functie’

[Mover & Shaker] Sander ten Dam (36) ruilde zijn baan als uitgever bij Kieskeurig in voor een baan bij Sanoma Digital als Uitgever Performanced Based.

De vergelijker vergeleken

In januari nam Sanoma Digital Energieprijzen.nl over. Daarmee lijkt een belangrijke trend gezet: de consument vertrouwt steeds vaker op verticale vergelijkingssites.

Wakoopa bedient uitgevers met white label-product

Het Nederlandse technologiebedrijf Wakoopa heeft het meetsysteem onder het white label-project getest en er lijkt genoeg belangstelling voor te zijn. Onder meer Wired Magazine en Sanoma behoorden tot de eerste klanten in de pilotfase.

Sanoma start adverteren iPhone-apps binnen Nu.nl-app

Bedrijven kunnen binnenkort voor hun iPhone-apps adverteren op een speciaal applicatieportaal binnen Nu.nl’s iPhone-toepassing. Uitgever Sanoma komt dit jaar met nog tien nieuwe apps.

Sanoma sluit DM-afdeling Dialogue

Sanoma Uitgevers sluit zijn DM-afdeling Dialogue. Vanuit deze tak onderzocht de bladenmaker hoe het daadwerkelijk in dialoog, heus tweerichtingsverkeer, moest treden met zijn lezerspubliek.

Sanoma neemt belang in ‘huishoudboekje’ Yunoo

Sanoma Digital, voorheen: Ilse Media, neemt een belang in het digitale huishoudboekje Yunoo. Het Utrechtse bedrijf gebruikt de financiering om te groeien tot boven de 100.000 klanten en, later, internationale groei.

Sanoma koopt vergelijkingssite energiemarkt

Sanoma Digital, voorheen Ilse Media, neemt de onafhankelijke vergelijkingssite Energieprijzen.nl over van adviesbureau Ecofys.

‘Uitgever wordt steeds meer regisseur’

Het werven van nieuwe klanten is voor veel bedrijven een lastige en vooral dure klus, zeker hun sector nog maar weinig autonome groei vertoont. Uitgevers en telecombedrijven moeten daarom meer naar retentiemarketing schuiven en geregisseerde dialogen aangaan met klanten.

Amazon.com wil bakstenen winkels openen

In Engeland is Amazon.com naarstig op zoek naar winkelruimte op A-locaties. Het zou de winkels willen gebruiken als afhaalpunt voor online bestellingen.

Uitgever Sanoma op overnamepad

De Europese uitgever Sanoma ‘schaalt de fusie- en overnameactiviteiten op’ en richt zich daarbij in het bijzonder op online activiteiten. Dat zegt het bestuur in de toelichting op de kwartaalcijfers. De Nederlandse digitale advertentieomzet steeg met 7 procent.

Sanoma-baas: ‘Budgetten mobiel per direct omhoog’

Uitgeverij Sanoma schroeft internationaal de budgetten voor mobiele uitgeven per direct op. De nieuwe baas Michiel Buitelaar: “Mobiel wordt niet zo groot als ik dacht, maar nog veel groter”.

Affiliatenetwerken: Consolidatie op affiliatemarkt

De affiliatenetwerken verwachten een versteviging op de markt. Er komen meer toetreders. Grote spelers als Sanoma, maar ook buitenlandse multinationals pikken een graantje mee in Nederland. Bovendien gaan bedrijven die de economische recessie hebben overleefd, op overnamepad. Emerce sprak met drie affiliatenetwerken over de verwachtingen van het komend jaar.