More artikelen

Minder online omzet Sanoma

Sanoma heeft de online omzet in Nederland in 2013 zien dalen met een procent, waar de sector marktbreed plussen laat zien. De uitgeverij noteert hier bijna de helft van zijn omzet uit digitale activiteiten.

Online advertising

NU.nl begint Olympisch videojournaal

Nieuwssite NU.nl gaat vanaf volgende week vrijdag iedere dag een videojournaal uitzenden rondom de Olympische winterspelen in de subtropische Russische badplaats Sotsji.

Online marketing

CEO Sanoma Media België stapt op

De reorganisatie van uitgeverij Sanoma heeft een eerste slachtoffer geëist: De topman van de Belgische tak van de Finse uitgever Sanoma, Aimé Van Hecke, vertrekt. De nieuwe CEO is Hans Cools, nu nog Chief Operations Officer (COO).

Winnaar Sanoma-innovatielab start Spotnshop.nl

De winnaar van een innovatieprogramma van Sanoma, dat 1500 ideeën verwerkte, is vandaag van start gegaan met Spot & Shop.

Venture

Sanoma: wij verkopen SBS niet

Uitgeverij Sanoma heeft in een zojuist uitgegeven Engelstalige verklaring benadrukt dat het zijn belang in SBS Broadcasting niet gaat verkopen. Laat staan aan John de Mol, die een bod op het belang heeft uitgebracht.

‘Mobiele reclamecampagnes scoren beter’

Mobiele displaycampagnes worden beter herkend en beter gewaardeerd dan reclamecampagnes op het vaste web.

Mobile

Daling online omzet Sanoma Nederland

De online tak van Sanoma in Nederland noteert een omzetdaling van 1 procent in het afgelopen kwartaal en 6 procent in 2013 tot nu toe.

Sanoma saneert Nederlandse organisatie: 500 ontslagen

Sanoma schrapt vijfhonderd arbeidsplaatsen en wil zich nog op 17 bladentitels richten. Dat is zojuist bekend geworden op een bijeenkomst van medewerkers in Hoofddorp. Tegelijk wil Sanoma de digitale merken zoals NU en Startpagina versterken.

‘Sanoma kleedt Nederland uit’ (update)

Morgenochtend maakt uitgeverij Sanoma bekend dat het zijn Nederlandse tak gaat reorganiseren. De helft van de bladen gaat in de etalage en de online tak gaat rechtstreeks rapporteren aan Finland.

Sanoma lanceert mannelijke versie Fashionchick, MenToday.nl

Webwinkel MenToday is vandaag live gegaan als mannelijke tegenhanger van Fashionchick, wiens moederbedrijf onlangs volledig in handen kwam van uitgeverij Sanoma.

Fulfillment

Peter de Mönnink wordt CEO Sanoma Media Netherlands

Peter de Mönnink is benoemd als CEO van Sanoma Media Netherlands per 1 januari 2014. De Mönnink wordt lid van Sanoma’s Executive Management Group. Hij op dit moment CEO van Reed Business Nederland & Reed Business International en Reed Construction Data (US/Canada). Dick Molman trekt zich, zoals eerder aangekondigd, per 1 november aanstaande terug om ruimte te maken voor zijn opvolger.

NU.nl opent journalistiek ‘innovatielab’

Onder de naam NUlab opent NU.nl een tijdelijke proeftuin waarin wordt gezocht naar innovaties voor de journalistiek.

Venture

‘Ontslagronde bij Sanoma, nadruk op digitaal’ (update)

De Finse uitgever Sanoma gaat zijn Nederlandse bladentak fors saneren. Dat meldt het FD vanochtend. Redacties moeten zelf bezuinigingsvoorstellen indienen en slechtlopende titels worden mogelijk afgedankt. De nadruk komt te liggen op inkomsten uit digitale media.

Desktop homepage take-over nu ook op tablet

Uitgeverij Sanoma en Adrime Weborama lanceren naar eigen zeggen als eerste in Nederland een zogenoemde homepage take-over in HTML5, die zowel op desktop als via de browser op tablet werkt. Adverteerders hebben op deze manier een groter bereik en lagere productiekosten, omdat slechts één uiting nodig is voor beide schermen.

Sanoma neemt Fashionchick volledig over

Sanoma koopt de resterende aandelen van modesite Fashionchick en lanceert nieuwe formules, met winkels voor mannen en kinderen.

E-commerce