More artikelen

42% Nederlandse huishoudens heeft internet op televisie

Het aantal huishoudens met werkend internettoegang op de televisie is afgelopen halfjaar met veertien procent gestegen tot 42 procent. Bij dit tempo heeft volgend jaar meer dan de helft connected tv en kunnen ‘over the top’-diensten serieus gaan concurreren met het aanbod van de tv-netwerken.

Video

Maandelijks 3,3 miljoen online kijkers Nederlandse zenders

In 2016 keken er maandelijks gemiddeld 3,3 miljoen Nederlanders achteraf naar een tv-programma via internet. Opvallend ook dat meer dan veertig procent van het kijkpubliek afgelopen jaar geen enkel programma terugkeek via computer, tablet of telefoon.

Analytics

SKO: Nederland kijkt minder tv, meer internetvideo

De Nederlander keek in 2016 dagelijks gemiddeld 3:03 uur televisie. Dat is vier procent minder dan in 2015. Die daling wordt voornamelijk verklaard door de toename (+13%) van video on demand en uitgesteld tv-kijken.

Publishing

43% zag tv-programma Rundfunk online

Een tv-programma dat op internet bijna beter scoort dan op televisie. Die eer viel NPO3-programma Rundfunk vorige week toe.

Publishing

Veertig procent huishoudens heeft connected-tv

Bijna veertig procent van de Nederlandse huishoudens heeft een televisie met een internetverbinding erin. Connected tv’s zijn de enige elektronica die nog steeds een opmars maken in de huiskamers.

Publishing

Bas de Vos krijgt leiding NOBO

De directeur van Stichting Kijkonderzoek, Bas de Vos, krijgt tevens de leiding over het Nederlands Online Bereiksonderzoek. Dat is het initiatief bereiksonderzoek voor sites en apps.

Analytics

Smartphone populairst voor Uitzending Gemist

Nederlanders kijken het liefst met hun smartphone naar de herhaling van programma’s van NPO, RTL en SBS.

Analytics

Dertig procent meer connected tv’s in Nederland

Steeds meer Nederlanders hebben een televisie met internetaansluiting. Dat aantal steeg afgelopen jaar van zeventien naar 22 procent. Nieuwe manieren […]

Media

Top tv-programma’s scoren 20 tot 30 procent uitgesteld kijken

De on demand diensten van de publieke en commerciële omroepen doen vooral bij populaire programma’s erg goede zaken. Gemiddeld wordt 20 à 30 procent on demand teruggekeken met uitschieters tot veertig procent.

Analytics

SKO kiest eerste partners bereiksmetingen videostreams

Stichting Kijkonderzoek gaat meer meten dan alleen ons kijkgedrag rondom de televisie. SKO heeft de meetsystemen van drie onderzoeksbureaus goedgekeurd voor het meten van online video-streams.

Analytics

Uitgesteld kijken slaat aan onder jeugd

Jongeren tot negentien jaar zijn de snelst groeiende gebruikers van ‘uitgesteld kijken’, of: on demand televisie. Deze groep groeide met een factor vier tussen 2008 en 2012.

Hosting

Sociale media op tweede scherm: lege echoput

Nederlanders gebruiken hun second screen, tablet of telefoon, amper om tijdens het tv-kijken over de programma’s te praten via social media. Een kleine tien procent doet dat wel eens. Toch laten cijfers zien dat dit second screen an sich een veelbelovend kanaal is.

Mobile

Uitgesteld kijken gaat maar langzaam vooruit

Nederlanders kijken nog steeds het liefst naar live televisie. Uitgesteld kijken via een on demand-dienst of HD-recorder blijft achter in ontwikkeling en groeide in 2012 van 2,9 naar 3,2 procent.

Nederlander kijkt meer tv, vooral uitgesteld

Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag is vorig jaar gestegen van 2,9 procent (2011) naar 3,2 procent van de totale kijktijd. Dat meldt de Stichting Kijkonderzoek.

Uitgesteld kijken verplaatst zich weer naar tv

Het uitgesteld kijken via het tv-toestel neemt toe ten koste van het kijken via internet. Dat vertelde Bas de Vos van de Stichting Kijkonderzoek zaterdag op het 10-jarig jubileum van Kabelraden.nl.