Meer Artikelen

Telegraaf experimenteert met webcamtelevisie

Vorige week startte De Telegraaf met een nieuwe vorm van webtelevisie: live participatie WebTV. Lezers konden via de site van de Telegraaf live kijken naar een sessie van het Amerikaanse medium Char. In totaal 8500 mensen keken naar de live uitzending. Geselecteerde bezoekers konden via een webcam meedoen aan de uitzending.

ANWB ‘founding father’ MBA Cross Media

ANWB Media,PCM, De Telegraaf Media Groep (TMG) en Tele2/Versatel zijn nauw betrokken bij de oprichting van de eerste Nederlandse MBA-opleiding op het gebied van Cross Media. De bedrijven investeren onder meer in de opleiding en zijn betrokken bij de inhoud van het onderwijsprogramma. De opleiding gaat, na enige vertraging, in december van start.

Telegraaf en IDG in investeringsfonds Ilse

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf en IDG Nederland treden toe als partners tot het Dutch Creative Industry Fund (DCIF), het vorig jaar door Ilse Media opgerichte investeringsfonds. De drie partijen stoppen samen een half miljoen Euro in het fonds, dat startende digitale creatieve ondernemers ondersteunt. Dat maakten de drie partijen bekend tijdens de laatste dag van de Cross Media Week (Picnic '06) in Amsterdam.

Telegraaf start met consumentensite over geldzaken

De Telegraaf heeft afgelopen weekend de site OverGeld.nl gelanceerd. De site valt onder redactionele verantwoordelijkheid van de Financiele Telegraaf. De site van de Financiele Telegraaf blijft bestaan, maar gaat nu meer een beleggerssite worden. OverGeld.nl gaat zich richten op consumenten en de vragen die zij hebben over financiele zaken.

Nieuwe inkomstenbron voor Speurders.nl

Speurders.nl introduceert een volgende manier voor adverteerders om hun advertenties, tegen betaling, duidelijker naar voren te brengen. Handelaren kunnen voor een vast bedrag per maand een 'bannerpositie' kopen waarbij de advertentie in een van de 1.200 subrubrieken bovenaan de pagina verschijnt.

Nieuwe metazoekmachine en directeur voor Mobillion

Telegraaf-dochterbedrijf Mobillion trekt een derde directeur aan, in de persoon van Jan Nillessen, om nieuwe bronnen van inkomsten aan te boren en het bedrijf zichtbaarder te maken. Over enkele weken lanceert het bedrijf een metazoekmachine voor blogs en forums.

Telegraaf dochter start met uitgaanscommunity

Telegraaf dochter Sugababes.nl heeft in stilte de site Nightlounge.nl gelanceerd. De nieuwe community site richt zich op jongeren van 18 jaar en ouder en draait om 'alles wat te maken heeft met uitgaan.' Dat zegt marketing manager Michel Hendriks van Sugababes.nl tegen Emerce. Sugababes.nl is voor zeventig procent eigendom van de Telegraaf Media Groep.

Relatieplanet actief op Britse datingmarkt.

In mei start Relatieplanet met een Engelstalige site. De nieuwe site, met de naam Truedate.com, richt zich op de Britse datingmarkt. Dat vertelt oprichter Chris van Tuyl van Relatieplanet aan Emerce.

Telegraaf en Route Mobiel lanceren routeplanner

De Telegraaf heeft samen met Route Mobiel en Chevalier/EuroCartografie de nieuwe routeplanner Onderweg.nl ontwikkeld. Gisteren vond de lancering plaats van de site die, zoals de Telegraaf dat omschrijft, informatie over files en flitsers aanvult met een routeplanner. De Telegraaf wil haar rubrieksadvertenties op termijn koppelen aan de site.

Hyves met video-uploaddienst naar digitale tv

Het online sociale netwerk Hyves.nl zet de eerste stap richting een eigen digitale themakanaal met de lancering van Hyves.tv. Deze week gaat een site online waar de 1,1 miljoen Nederlandse Hyvers hun zelfgemaakte filmpjes kunnen uploaden, vermoedelijk een knauw voor het kleine Shoobidoo van KPN of Nederlandse belangstelling voor YouTube.com. Tags, beoordelingen en reacties dienen als navigatiehulpjes op de videodumpsite.

Dagelijks 10.000 kijkers TV-kanaal Sugababes

Het internet televisiekanaal Sugababes TV (SBTV) van jongerensite Sugababes.nl dat op 1 maart van start ging, trekt dagelijks gemiddeld 10.000 unieke kijkers. Sugababes is het eerste interactieve internet tv-kanaal van Bibop TV, honderd procent dochter van de Telegraaf Media Groep (TMG). Binnenkort zullen meerdere kanalen het daglicht zien, aldus oprichter Johan Looijenga van Bibop TV.

Vacatures Telegraaf straks op station en in McDonalds

Tijdens het wachten op de trein of het eten van een hamburger even de laatste vacatures scannen op een van de narrowcastingschermen. Die mogelijkheid is onderdeel van de nieuwe multimediale strategie van Vacaturekrant.nl, onderdeel van Telegraaf Classified Media. “Wij gaan voor bereik”, zegt Quintin Schevernels, directeur dit bedrijfsonderdeel dat zich binnen uitgever De Telegraaf specifiek richt op de markt voor vraag en aanbod.

Telegraaf start met verkoop barcodetickets

De Telegraaf is afgelopen weekend van start gegaan met het online verkopen van kaartjes voor pretparken, dierentuinen en attracties. Via TelegraafTickets.nl is het mogelijk om kaartjes te kopen voor 12 verschillende parken. Een op papier uitgeprinte barcode vormt het toegangsbewijs. De lancering van de site volgt op de aankondiging in januari dat De Telegraaf een belang had genomen in Ticketsplus, online verkoper van tickets voor de dagrecreatiemarkt in Nederland.

TV-Kanaal van Sugababes mikt op kijkdichtheid TMF

Het nieuwe internet televisiekanaal SBTV van jongerensite Sugababes.nl streeft naar een kijkdichtheid die vergelijkbaar is met televisiezenders als TMF en The Box. Vanmiddag om half vijf vindt de eerste uitzending plaats van SBTV. Het televisiekanaal is een initiatief van Bibop TV, honderd procent dochter van de Telegraaf Media Groep (TMG). Emerce sprak met mede-oprichter Johan Looijenga van Bibop TV.

Telegraaf stapt in online dating

De Telegraaf neemt voor een onbekend bedrag datingsites Relatieplanet en Iwannadate over van Webdetail Media uit Roden. Daarmee is de uitgever in een klap marktleider op het gebied van dating. De overnames vormen het eerste wapenfeit van het nieuwe bedrijfsonderdeel Telegraaf Classified Media, waarin alle vraag en aanbodactiviteiten zijn ondergebracht. Emerce sprak met Quintin Schevernels, verantwoordelijk voor Telegraaf Classified Media.