Meer Artikelen

Telegraaf neemt meerderheidsbelang in Ticketsplus

Telegraaf Media Nederland neemt een belang van 75 procent in Ticketsplus. “We bieden de lezer nu het totale plaatje. We informeren, inspireren en activeren de lezer”, aldus Tom Bey, Project Manager Media&Events van Telegraaf Media Nederland.

Telegraaf Media geeft mobiel adverteren kans

Na een pilotperiode van vier maanden gaat Telegraaf Media Nederland officieel van start met mobile advertising op de mobiele sites van De Telegraaf en Sp!ts.

De Telegraaf lanceert applicatie voor Olympisch nieuws

Het laatste nieuws over de Olympische Spelen in Beijing is met één druk op de knop op de mobiele telefoon te bekijken. Telegraaf Media Nederland lanceert woensdag een nieuwe mobiele applicatie voor sportfanaten die graag op de hoogte gehouden worden.

Telegraaf naar live-tv op websites

Testen met de schaatssterren Sven Kramer en Marianne Timmer openen de weg voor Telegraaf Media Nederland naar live televisie op websites. Na Telesport.nl komen ook andere onderdelen van de multimedia uitgever aan bod voor live beelden vanaf locatie.

Telegraaf-overnames op online carrièremarkt

Telegraaf Media neemt uitgeverij Nobiles Media over en koopt de aandeelhouders achter YourFuture.tv, Scholieren.tv en het Sp!ts Careerevent uit. De uitgever wil zijn positie op de starters- en young professionals-markt verstevigen.

Meer digitale acquisities Telegraaf op til

Door de verkoop van de belangen in SBS en Wegener heeft Telegraaf Media Groep een half miljard euro in kas. Hiermee beoogt het zijn digitale activiteiten te verstevigen en buitenlandse operaties.

Telegraaf neemt meerderheidsbelang in WebRegio.nl

Uitgeverij De Telegraaf neemt een belang van 70 procent in WebRegio.nl, een internetuitgever die focust op regionaal en buurtnieuws. Telegraaf-directeur Digitale Media Marianne Zwagerman: “Lokaal en regionaal nieuws is nog een enorm gat in de markt.”

Telegraaf doet zelf exploitatie videoadvertenties

Wie wil adverteren in online video’s op het digitale netwerk van de Telegraaf Media Groep, kan voortaan terecht bij de salesafdeling van de uitgever. Daarnaast biedt de uitgever adverteerders sinds deze maand de mogelijkheid om gebruik te maken van behavioral targeting.

Startpagina is 20e-eeuws, maar groeit

Deze week verloor Startpagina De Telegraaf als adverteerder. Raakt Startpagina uit de tijd in het web 2.0 tijdperk?

Premium

Gemengde reacties op Telegraaf-vertrek van Startpagina

Het besluit van De Telegraaf om niet meer te adverteren op Startpagina.nl, vanwege de kosten, leidt tot een hevige discussie. Uit meningswisselingen op verschillende sites blijkt dat de werkelijke waarde van Startpagina-links soms lastig uit te drukken is. Emerce stelde een bondig overzicht samen van de verschillende opvattingen.

Premium

Telegraaf loopt weg bij Startpagina.nl

De Telegraaf verwijdert volgende maand alle betaalde links van Startpagina.nl. Marque Joosten, onlangs aangetreden als directeur Telegraaf Classified Media, vindt de prijzen te hoog. “Ik heb nog nooit betaald voor verkeer.”

Telegraaf met cost per action-advertenties

Adverteerders kunnen onverkochte ruimte op het netwerk van Telegraaf-sites kopen via een veiling per opbod. Ze betalen daarbij enkel als er daadwerkelijk geklikt of gekocht wordt.

Telegraaf zet in op gesponsorde webtelevisie

Advertenties in webvideo’s zijn voor veel mensen afhaakmomenten. De Telegraaf gelooft daarom meer in gesponsorde webtelevisie. Dat zegt Marianne Zwagerman, directeur Telegraaf Exploratie, het crossmedia onderdeel van de Telegraaf.

Flinke uitbreiding tv-activiteiten Telegraaf

De Telegraaf breidt haar televisie-activiteiten flink uit. Het bedrijf is begonnen met het bouwen van twee nieuwe studio’s en zoekt achttien medewerkers die zich gaan bezighouden met televisie. “Wij noemen ons zelf hier al Mediapark Amsterdam.”

MBA Crossmedia

De eind januari gestarte MBA Crossmedia, die ‘digital native topmanagers’ moet gaan voortbrengen, is een lappendeken van verborgen agenda’s.