TikTok vangt meer kijktijd dan YouTube
TikTok vangt in het VK en de VS meer kijktijd dan YouTube op Android-telefoons, zo laat nieuw onderzoek zien.
TikTok vangt in het VK en de VS meer kijktijd dan YouTube op Android-telefoons, zo laat nieuw onderzoek zien.
TikTok is steeds populairder. Adverteren op TikTok staat in Nederland nog aan het begin, maar er is veel potentiëel. Onze inzichten na de eerste campagnes.
De Autoriteit Persoonsgegevens legt TikTok een boete op van 750.000 euro. Jonge kinderen die zich voor de app inschreven, konden de privacyregels niet begrijpen omdat die in het Engels waren.
In het eerste kwartaal van 2021 heeft TikTok internationaal 7,3 miljoen accounts verwijderd van gebruikers die onder de dertien jaar waren. Die mogen volgens de gebruiksvoorwaarden geen account hebben en ook verscheidene nationale wetten verbieden dat.
Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.
De populaire app TikTok wil komend jaar e-commercefuncties gaan toevoegen. Makers van filmpjes kunnen linken naar producten op externe websites en geld verdienen als dat daadwerkelijk tot transacties leidt.
De Amerikaanse regering ziet vooralsnog af van het doen afsplitsen van de Amerikaanse tak van TikTok. Een ban lijkt ook van de baan.
Wel verkopen aan Oracle, Walmart en investeerders of niet? Het Chinese moederbedrijf van TikTok, Bytedance, heeft geen flauw idee. De regering Trump laat al weken niets van zich horen. Bytedance probeert het via de rechter.
TikTok is onlangs in Europa over de grens van de honderd miljoen actieve gebruikers gegaan.
Het aantal actieve gebruikers van TikTok in Nederland is sinds mei van dit jaar met een miljoen gestegen tot 4,5 miljoen. Tieners zijn niet meer de grootste gebruikersgroep.
TikTok opent een stimuleringsfonds van 58 miljoen euro (70 miljoen dollar) om een selecte groep makers, in jargon: creators, te betalen voor hun werk.
TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.
TikTok verplaatst de verantwoordelijkheid voor privacytoezichthouders in Europa van Amerika naar Dublin.
Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.
Duitsland en Frankrijk zijn de eerste twee landen in de wereld waar Facebook zijn TikTok-kloon Reels naartoe uitrolt.