Meer Artikelen

Twitter sluit 2009 af met winst

“En dat is het begin nog maar”, zal de directie van Twitter denken. Miljoenencontracten met Google en Microsoft zorgen ervoor dat Twitter het jaar winstgevend afsluit.

Twitter wil merken meer menselijk maken

De commerciële producten van berichtendienst Twitter beginnen gestalte te krijgen. De prijzen die bedrijven daarvoor gaan betalen voorlopig nog niet. Twitter wil een menselijk gezicht aan abstracte merken gaan geven.

Strijd om online identiteiten barst los

Twee samenwerkingen, één tussen Yahoo en Facebook en de ander tussen Google en Twitter, verstevigt de strijd om de online identiteiten. Met de deal tussen Yahoo en Facebook kan de gebruiker bijvooprbeeld makkelijker content delen tussen de sites van Yahoo en het eigen Facebook-profiel. Het wordt steeds belangrijker voor de gebruiker om zijn eigen data mee te kunnen nemen naar verschillende sociale diensten.

Populaire sociale netwerken azen op beursgang

Twitter, Facebook en LinkedIn houden allemaal een beursgang in het achterhoofd. Zo liet LinkedIn weten een trek naar de beurs op termijn vanzelfsprekend te vinden.

Beursgang Twitter niet ondenkbaar

Twitter staat niet negatief tegenover het idee om naar de beurs te trekken, mocht dat geld opleveren voor een investeringsfinanciering.

Twitter rolt dit jaar nog commerciële diensten uit

Twitter komt nog voor het einde van het jaar met enkele commerciële diensten. Een van die diensten is de mogelijkheid voor bedrijven en instellingen om een commercieel account te nemen. Hiermee is het mogelijk om dieper de statistieken in te duiken.

Investeerders waarderen Twitter op 1 miljard dollar

Twitter wordt gewaardeerd op 1 miljard dollar. De microbloggingsdienstweet heeft in de laatste financieringsronde rond de 100 miljoen dollar opgehaald bij investeerders.

Speurders loopt achter Twitter aan

Speurders geeft de gebruikers de mogelijkheid om een advertentie door te plaatsen op Twitter. Volgens de woordvoerder is het bedrijf niet te laat met het volgen van social media-ontwikkelingen: “Niet voor de gemiddelde Speurders-gebruiker.”

Facebook koopt FriendFeed, zit Twitter op de hielen

Facebook heeft FriendFeed overgenomen. Naar verluid heeft de profielensite hiervoor een kleine 50 miljoen dollar op tafel gelegd. Eerder richtte de sociale netwerksite de pijlen op Twitter. Deze laatste wees een overnamebod van 500 miljoen dollar in aandelen af.

The Pirate Bay klaagt Brein-directeur aan

The Pirate Bay doet aangifte tegen Tim Kuik, directeur van Stichting Brein, wegens laster. Brein dagvaardde eerder nog de beheerders van Zweedse torrentsite via Twitter en Facebook.

Twitter overweegt overname CoTweet

Twitter aast op CoTweet, een zakelijke toepassing, waarmee meerdere Twitter-accounts beheerd kunnen worden. De dienst zou eventuele commerciële accounts kunnen ondersteunen.

Financiële doelstellingen Twitter op straat

Twitter verwacht dit kwartaal een eerste bescheiden inkomsten te boeken. Dat blijkt uit gelekte documenten. De opvolgende kwartalen moet er beduidend meer geld in het laatje stromen.

Premium

1 miljoen groeigeld voor Twitter-helpdesk

Het Amerikaanse bedrijf CoTweet haalt 1,1 miljoen dollar op bij investeerders om zijn op Twitter gebaseerde helpdesksysteem uit te breiden.

Bing indexeert klein deel van Twitter

Zoekmachine Bing van Microsoft gaat een klein deel van de tweets uit Twitter indexeren. Real-time zoekresultaten zijn belangrijk voor zoekmachines. Google toont deze ook, al indexeert de concurrent nog geen real time informatie van de microbloggingsdienst.

Dagvaarding via Twitter past ‘binnen geest van wet’

Brein heeft de beheerders van The Pirate Bay gedagvaard via Twitter en Facebook. Volgens Arnoud Engelfriet, ICT-jurist, past het binnen de geest van de wet om ‘met alle mogelijke elektronische media de dagvaarding onder de aandacht van de wederpartij te brengen’.