More artikelen

Twitter breidt uit met Shops, directe integratie e-commerce

Het verschijnsel social commerce wordt zichtbaar op een nieuw social platform: Twitter. Dat lanceert Twitter Shops in de VS, een dienst waarmee webwinkels hun assortiment kunnen presenteren op de openbare berichtendienst.

E-commerce

Twitter: doelen 2023 nog ver weg

Twitter wil komende twee jaar met vijftig procent aan gebruikers groeien. Dan moet de groei versnellen. De financiële doelen daarentegen liggen nu al binnen handbereik.

Venture

Nieuw op Twitter: volgers verwijderen zonder blokkeren

Gebruikers van Twitter wereldwijd kunnen vanaf heden volgers verwijderen zonder hen daarover te informeren, zonder hen direct te hoeven blokkeren.

Social

Reclame-inkomsten Twitter stijgen 87 procent

De reclame-omzet bij Twitter is afgelopen jaar met 87 procent gestegen tot 1,1 miljard dollar. De berichtendienst profiteert sterk van herverdeling van reclamebudgetten in met name de VS.

Venture

Boycot Britse topsport voor alle sociale media dit weekend

Alle professionele spelers in de Britse nationale competities van voetbal, rugby, tennis en cricket boycotten dit weekend Twitter, Instagram en Facebook. Ze verzetten zich tegen aanhoudende discriminatie op die platformen en de inactiviteit van de eigenaren om er iets aan te doen.

Social

Twitter straks ook toegankelijk met fysieke beveiligingssleutel

Gebruikers van Twitter kunnen straks in plaats van een wachtwoord met een fysieke beveiligingssleutel inloggen op hun account. Een fysieke beveiligingssleutel is een apparaat dat bijvoorbeeld via USB of bluetooth wordt aangesloten.

Security

Twitter koopt Nederlandse nieuwsbriefdienst Revue

Twitter heeft de Utrechte nieuwsbriefdienst Revue gekocht en krijgt daarmee een platform in handen om ook long-form content te laten publiceren.

Venture

Aantal dagelijkse Twitteraars naar 186 miljoen (+34%)

Twitter heeft het aantal dagelijks actieve gebruikers afgelopen jaar met een derde zien toenemen tot 186 miljoen. Het merendeel daarvan, 150 miljoen, bevindt zich buiten thuismarkt Amerika. CEO Jack Dorsey zoekt nieuwe verdienmodellen en wil zijn advertentieproducten verbeteren met performancefuncties.

Venture

Kwartaalomzet Twitter voor het eerst boven miljard dollar

Twitter boekte in het vierde kwartaal van 2019 voor het eerst een omzet boven de miljard dollar. Dat komt vooral door groei op de thuismarkt. Daarbuiten ligt de omzetontwikkeling nog net niet stil.

Venture

Eurosport sluit Olympische samenwerking met Twitter

Eurosport gaat tijdens de Olympische Spelen volgend jaar in Japan hoogtepunten via Twitter verspreiden. Ook worden de opening- en sluitingsceremonie live uitgezonden in negen EU-landen. In Nederland zijn die digitale rechten al vergeven, dus niet via Twitter te volgen.

Media

Gebruik van Twitter intensiveert

De intensiteit van Twitter is in twee jaar niet zo hoog geweest als in het tweede kwartaal van dit jaar. Het bedrijf zegt dat het de vruchten plukt van focus op kwaliteit: minder spam en trollen en meer verwijzingen naar vermoedelijk interessante tweets voor gebruikers.

Venture

Aandeel Twitter +19% na kwartaalcijfers

Beleggers reageren positief op de kwartaalcijfers van Twitter, ondanks het feit dat het aantal maandelijks actieve gebruikers wat afneemt.

Social

Twitter voegt live audiostreaming toe

Twitter voegt een nieuwigheid toe aan zijn berichtendienst: live audiostreaming met een druk op de knop. De functie is beschikbaar in Twitter en Periscope.

Media

Online Bereiksonderzoek uitgebreid met Facebook, Google en Twitter

VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met cijfers van Facebook, Google en Twitter. Dat zet de oude top 20 helemaal op zijn kop, want elf titels moeten voorrang geven aan Amerikaanse webdiensten.

Online advertising

BrandDeli neemt salesactiviteiten Twitter Nederland over

BrandDeli wordt de de officiële Nederlandse salespartner van Twitter in Nederland. Marc de Vries begeleidt het transitieproces tot februari 2017 en vertrekt dan bij de berichtendienst.

Online advertising