Deel dit artikel
-

Reclame-inkomsten Twitter stijgen 87 procent

De reclame-omzet bij Twitter is afgelopen jaar met 87 procent gestegen tot 1,1 miljard dollar. De berichtendienst profiteert sterk van herverdeling van reclamebudgetten in met name de VS.

Het zijn met name merkbouwende reclamecampagnes waarvoor adverteerders zich tot Twitter wendden in het tweede kwartaal van 2021. Zojuist publiceerde het bedrijf de financiële cijfers over die periode (Pdf).

Twitter zegt dat het de omzetgroei in zekere zin heeft afgedwongen, omdat het afgelopen jaar veel werk heeft gemaakt van het verbeteren van zijn reclameproducten. Adverteerders worden beter bediend met de reclamevormen die ze willen, maar ook de rapportages met resultaten van hun campagnes.

De helft van de omzet komt van buiten de VS, 537 miljoen dollar (+69%). Dat getal laat direct zien dat er op de buitenlandse markt nog veel te winnen valt. Het merendeel van de 206 miljoen gebruikers, 169 miljoen namelijk, komt van buiten de VS.

Voor het derde kwartaal rekent Twitter op een omzet van 1,2 à 1,3 miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond