Meer Artikelen

WebAds luidt einde van de full banner in

De full banner is niet alleen weinig effectief, maar er is ook steeds minder interesse voor. “Daar ligt inderdaad een causaal verband”, aldus Tjeerd Kooij, Managing Partner WebAds. Zijn bedrijf verkoopt in het nieuwe jaar geen banners meer voor de sites binnen het netwerk.

‘Meer aandacht nodig voor positie en vorm banners’

Mediabureaus en adverteerders moeten beter nadenken over welk soort reclame-uiting ze waar laten publiceren. Er blijken, uit WebAds-onderzoek, namelijk per sitesoort grote verschillen te zijn in de zichtbaarheid van reclame en duur van vertoning.

DME 2007: Ben van der Burg – Webads

Effectiviteit van online marketingcampagnes

In deze interactieve sessie zal de marketeer ervaren dat online marketingcampagnes effectief en efficiënt zijn, zodat uiteindelijk de marketingdoelstellingen nog beter worden verwezenlijkt.

Wunderloop tekent WebAds

WebAds gaat de technologie van Wunderloop inzetten om advertenties te vertonen op basis van surfgedrag en profielgegevens van websurfers. De komende weken verschijnen de namen van nog zeker een half dozijn andereWunderloop-klanten.

WebAds opent Londens kantoor

Online media-exploitant WebAds opent na Nederland en Italië nu ook een kantoor in Londen. Directeur Tjeerd Kooij: “De totaalmarkt groeit nog steeds. We bewerken ook andere Europese markten omdat veel internationale media-inkoop vanuit Londen plaats vindt.”

AdFactor: helft webvertenties getoond via inlogdata

AdFactor denkt dat meer dan de helft van de webadvertenties uiteindelijk getoond zal worden op basis van persoonsgegevens die leden van online communities achterlaten op profielen bij hun digitale honk. Het bedrijf sloot afgelopen maand contracten met 6 drukbezochte sites, waaronder MusicFrom.nl, blognetwerk Blogo en Gamer.nl.

Sanoma weg bij WebAds

WebAds verliest Sanoma Uitgevers als klant voor wie ze de online advertenties verzorgt. De uitgever neemt de commerciële aciviteiten in eigen hand, bespaart daarmee geld en kan belangstellende adverteerders bedienen met verscheidene combinaties van off line en online media.

Premium

Internetadverteren weer hoger op agenda bedrijven

Nederlandse bedrijven beginnen pas dit jaar weer meer aandacht te besteden aan hun internetactiviteiten nadat er in 2004 een dieptepunt in webbestedingen had plaatsgevonden. Uit een brancheonderzoek blijkt, dat bijna 70 procent van de bedrijven meer geld uitgeeft aan internetmarketing. Het zijn vooral de bedrijven zélf die aangeven waaraan geld wordt uitgegeven. De traditionele mediabureaus focussen zich nog overwegend op 'oude media'.

WebAds met profiling netwerk

WebAds gaat van start met een profiling netwerk. Adverteerders kunnen op een groep van sites met geregistreerde gebruikers adverteren op basis van persoonskenmerken. Het netwerk waar WebAds mee van start gaat beschikt over de geregistreerde profielen van drie miljoen gebruikers. Het gaat om de sites van Hyves, TMF, SBS, Voetbal International en Spelpunt.

WebAds beperkt inzet ScreenAds

Advertentienetwerk WebAds gaat strengere regels invoeren voor het inzetten van ScreenAds, advertenties in de vorm van een flash animatie. Deze advertentievorm biedt veel creatieve mogelijkheden, aldus managing partner Tjeerd Kooij van WebAds, maar kan bij een verkeerde inzet ook irritatie oproepen bij internetters. De regels van WebAds gaan verder dan die brancheorganisatie IAB eerder opstelde voor ScreenAds.

Online marketing groeit jaarlijks met 10 procent

Adverteerders geven volgend jaar wereldwijd tien procent meer uit aan online display advertenties en zoekmachinemarketing. Die jaarlijkse groei zet de komende vijf jaar door, blijkt uit onderzoek van JupiterResearch. De auto-, media- en banksector zorgen internationaal voor het grootste aandeel in de stijgende uitgaven.

Het Parool nieuwe klant voor Webads

Webads heeft Het Parool binnengehaald als nieuwe klant. Vanaf deze week gaat het bedrijf de advertentie-exploitatie voor Het Parool doen. Eerder deze week maakte concurrent Adlink bekend dat het Talpa en de KVNB nieuwe klanten zijn geworden.

WebAds haalt Adlink-klanten binnen

Het netwerk van website-exploitant WebAds is de afgelopen maand meer dan een kwart gegroeid, nadat het bedrijf onder meer TMF, Woningnet, Jobnews en Euronext aan haar klantenlijst toe kon voegen. Een deel van de 22 nieuwe klanten is afkomstig van concurrent Adlink.

Bestuurswisselingen bij STIR

Tjeerd Kooij van WebAds is de nieuwe voorzitter van de STIR. Michael Fros van Tiscali (tot voor kort penningmeester) en Rob Molenaar van MSN (tot voor kort voorzitter), beiden vanaf het begin betrokken bij de STIR, zijn uit het bestuur van de Stichting Internet Reclame gestapt. Zij worden vervangen door Martijn Brinkhoff (De Telegraaf) en Lianne van der Kruk (Ilse Media). Versatel, Voetbal International en Kieskeurig zijn nieuwe partijen die zijn toegetreden tot de STIR.

De Telegraaf zet Webads deels buiten de deur

Dagblad De Telegraaf heroverweegt de samenwerking die het heeft met Webads. De krant wil een groot deel van de advertentie-exploitatie op de site van De Telegraaf zelf gaan doen. Daarvoor gaat het een eigen advertentiesysteem kopen en ook mensen aannemen die de advertentieverkoop op zich moeten nemen. Dat bevestigt Frank Volmer, commercieel directeur van De Telegraaf.