Meer Artikelen

Road Block nieuwe advertentievorm Webads

Webads introduceert een nieuwe advertentievom, de Road Block. Met de Road Block vult één adverteerder alle advertentieposities binnen één pagina op een website. Deze advertentieposities tonen dezelfde boodschap van dezelfde adverteerder en biedt dus volledige exclusiviteit, aldus Webads. De nieuwe vorm van adverteren is over komen waaien uit Amerika.

DoubleClick betreedt arena zoekmachine-marketing

DoubleClick komt nog voor het einde van het jaar met eigen toepassingen voor zoekmachine-marketing. Met lede ogen ziet het hoe Google en Overture succes behalen met 'contextual ads'. Ook DoubleClick lijkt een stuk van de koek te willen die nu verdeeld wordt.

Advertentiebureaus niet bang voor Google Adsense

Na bewezen successen in Amerika is Google voorzichtig in Nederland begonnen met AdSense. Dat is de dienst die sitebeheerders in staat stelt om met Google samen te werken op het gebied van adverteren. De meeste online advertentiebureaus reageren positief op het initiatief van Google. Concurrent Overture biedt binnenkort een soortgelijke dienst aan op de Nederlandse markt. Te beginnen bij MSN.

Adlink houdt voorlopig vast aan pop-up

Online advertentienetwerk Adlink zegt voorlopig de pop-up advertentie te handhaven, wel werkt het aan een alternatief dat in maart op de markt moet komen. Adlink zegt dit in reactie op het besluit van concurrent WebAds om de pop-up in de ban te doen, een voorbeeld dat inmiddels gevolgd is door MSN.

WebAds stopt met verkoop pop-up

Het Nederlandse advertentienetwerk WebAds stopt met het aanbieden van pop-up’s, nadat uit onderzoek van NFO Trendbox is gebleken dat 91% van de internetters deze advertentievorm als irritant ervaart. Dertig procent van de gebruikers zou al een pop-up killer gebruiken.

STIR kiest voor Intomart/Gfk en Nedstat

De Stichting Internetreclame (STIR) gaat voor doorlopend bereiksonderzoek in zee met Intomart/Gfk en Nedstat. Het meten van het surfgedrag moet uiteindelijk leiden tot transparantere tarieven voor adverteerders.

MyDoom valt ook online reclame aan

Een variant van het MyDoom-virus heeft het voorzien op online reclame. Wie besmet raakt met het virus, kan bepaalde advertenties op de pc niet meer bekijken. Volgens computerbeveiligingsexpert Tom Welling van Symantec is het nog nooit eerder gebeurd dat een virus het ook gemunt heeft op online reclame.

“Internet 24% van totale mediaconsumptie”

Nederlandse internetters besteden 24% van hun tijd voor mediaconsumptie aan Internet. Dat komt naar voren uit een onderzoek van Metrixlab in opdracht van Webads.

Sanoma in zee met WebAds

Uitgever Sanoma laat de reclame voor Vrouwonline voorlopig door Webads verzorgen. Het betreft een proef tot eind van het jaar, mogelijk dat Webads daarna meerdere sites van Sanoma van reclame mag voorzien.

9/11 advertentiestop geldt niet online

De grote advertentiestop die veel Amerikaanse bedrijven hebben aangekondigd op en rond 11 september geldt waarschijnlijk niet online. De meeste grote adverteerders blijven die dag vooral weg van televisie uit respect voor de slachtoffers van de aanslagen. In Nederland speelt de discussie helemaal niet.

“ScreenAd en Big Ad Display bannerformaten van de toekomst”

Online advertising netwerk WebAds ziet de grote vierkanten "Big Ad Display (B.A.D.)" en de in flash geprogrammeerde ScreenAd als de bannerformaten van de toekomst. Managing director Tjeerd Kooij merkt wel op dat juist opvallende vormen van online adverteren sneller kunnen irriteren. Kooij is een van de pannelleden bij de workshop Interactieve Marketing op de Emerce Industry Day die 21 juni in Amsterdam plaatsvindt.

Kijk, het beweegt!

Banners en buttons zijn nog altijd de meest gebruikte vormen van online advertising. Nieuwe technieken als Flash en dhtml bestaan al jaren, maar worden in Nederland nog relatief weinig ingezet. Wat zijn precies de problemen?