Meer Artikelen

Overname Kelkoo door Yahoo

Yahoo heeft de pan-Europese prijsvergelijker Kelkoo overgenomen voor een prijs van 475 miljoen euro in contanten. Lange tijd liep Yahoo zelf rond met plannen voor een eigen prijsvergelijker, maar het lijkt erop dat de Amerikanen voor de weg van de minste weerstand hebben gekozen.

Nielsen/Netratings: MSN populairste IM in Europa

MSN Messenger is verreweg de populairste instant messenger in Europa. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen/Netratings. Bijna 27 miljoen Europeanen gebruikten Messenger in de maand januari. Gemiddeld spendeerden zij drie uur aan chatten in dizelfde maand. Als tweede eindigde AOL IM met bijna 10 miljoen gebruikers. Maar zij chatten nog geen twee uur.

Concurrentie argwanend over ‘paid inclusion’ bij Yahoo

Yahoo breidt de mogelijkheden voor 'paid inclusion' uit, een methode waarmee bedrijven betalen voor opname in de zoek-index. Google keurt de werkwijze van Yahoo af. Ook het Nederlandse Ilse vraagt zich af of Yahoo daarmee de goede weg is ingeslagen.

Yahoo denkt aan advertentievrije versie

Yahoo, dat vooral leunt op advertentie-inkomsten, speelt met de gedachte om met een geheel advertentievrije versie van de portal te komen. De baas van Yahoo Terry Semel zei onlangs dat hij er sterk rekening mee houdt dat er op termijn een volledig advertentievrije-versie van Yahoo op de markt komt.

Reclame-omzet Yahoo stijgt 84 procent

Yahoo heeft vorig jaar 1,2 miljard dollar omzet aan reclame geboekt, een toename van 84 procent in vergelijking met 2002. De opbrengst per online reclame-uiting steeg in het vierde kwartaal met 15 tot 25 procent.

Philips en Yahoo samen in Streamium TV

Yahoo gaat een belangrijk deel van de programma's leveren voor Streamium TV, een nieuw product dat Philips gisteren introduceerde tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. De televisie kan draadloos gegevens overbrengen van pc's en andere apparaten met behulp van het Wifi-protocol.

Yahoo ruilt eSpotting in voor Overture

Een nieuwe tegenslag voor het Britse 'paid search'- bedrijf eSpotting, Yahoo zegt zijn contract op en gaat voor de Europese portals in zee met de eigen dochteronderneming Overture.

Yahoo Europe koopt Dotmusic

Yahoo Europe heeft voor een onbekend bedrag de downloadsite Dotmusic en de gamessite Games Domain gekocht van British Telecom. Of Europese internetters toegang blijven houden tot de downloads van Dotmusic is nog niet bekend.

Cijfers Yahoo beter dan verwacht

Met name dankzij groei in online reclame en betaalde diensten heeft Yahoo in het derde kwartaal 44 procent meer omzet behaald. De winst werd meer dan verdubbeld (125 procent groei). Yahoo stelde de verwachting voor het gehele jaar naar boven bij.

AOL en Yahoo richten zich op Spaanstaligen

De sterk groeiende groep Spaanstalige internetters in de Verenigde Staten wekt de interesse van Yahoo en AOL. Beiden lanceerden secties op de site gericht op Spaanstaligen.

Yahoo vernieuwt shoppingsite

Onder het motto 'search, compare, browse' is Yahoo vandaag gestart met een vernieuwde shoppingsite. Zoektechnologie moet leiden tot hogere omzetten bij de portal.

Yahoo koopt Overture voor 1,63 miljard dollar

update Yahoo heeft een bod uitgebracht van 1,63 miljard dollar op het Amerikaanse Overture, dat actief is met marketing via zoekmachines. De overname betekent dat de concurrentie tussen Yahoo en Google opgevoerd wordt.

Internetbedrijven op de beurs weer in trek

Internetfondsen zijn weer in trek op de Amerikaanse beurs. Dit is te danken aan de goede resultaten van onder meer Yahoo, Amazon, eBay en USA Interactive. BusinessWeek spreekt al van 'the e-biz surprise'.

Winst en omzetstijging voor Yahoo

Yahoo heeft in het eerste kwartaal de omzet met 47 procent zien stijgen. Ook werd het verlies dat er nog geleden werd in het eerste kwartaal van vorig jaar, omgebogen in winst. Opvallend is de omzetgroei binnen reclame.

Yahoo verhevigt concurrentie met Google

In een poging Google van de troon te stoten zet Yahoo een vernieuwde versie van zijn zoekmachine in. Eind vorig jaar liet Yahoo al weten dat het zoektechniek weer tot kernactiviteit wil maken. Snelheid en relevantie zijn nu het devies.