Meer Artikelen

Greasemonkey zet website-gebruik op zijn kop

Greasemonkey, een nieuwe plug-in voor de Firefox-browser, kan grote gevolgen hebben voor het gebruik van websites. Met Greasemonkey kunnen internetters gemakkelijk scripts toepassen en daarmee websites naar hun hand zetten. Zo kan bij Marktplaats een foto vervangen worden door een link, is het mogelijk banners te weren bij Yahoo, en kan op de site van Amazon de prijs vergeleken worden met die van de concurrentie.

Yahoo standaard op Nokia-smartphones

Yahoo heeft een overeenkomst met Nokia gesloten die erin voorziet dat Yahoo-diensten standaard op Nokia-telefoons worden geinstalleerd. Door met Yahoo in zee te gaan hoopt Nokia mensen ertoe te bewegen een umts-toestel te nemen.

Yahoo.nl: “Meerwaarde zit in de bundeling”

Yahoo concentreert zich op de pas gelanceerde Nederlandstalige website vooralsnog op kopen, mailen en zoeken. De leiding van Yahoo Nederland is in handen van Piet-Hein Kerkhof, countrymanager in Nederland van Kelkoo, dat vorig jaar door Yahoo werd overgenomen. Wat wil Yahoo in Nederland?

eTech: remix je content, je software en je hardware

Dag 2 van eTech staat onder meer in het teken van remixen. Remix', 'remix your software, your hardware, your media'. Ofwel, de effecten van de 'amateurisatie' van technologie. Wat vroeger voorbehouden was aan een dj kan nu iedereen: samples maken en met nieuwe remixes komen. Monique van Dusseldorp brengt namens Emerce 'live' verslag uit van de O'Reilly Emerging Technology Conference in San Diego.

Yahoo start weblogdienst 360°

Yahoo is een nieuwe dienst begonnen waarmee ze in de wereld van het sociale netwerken en webloggen stappen. Yahoo 360° moet mensen op een simpele manier met elkaar in contact brengen. Ondertussen is Boris Veldhuijzen van Zanten (bekend van V3, Hubhop en tegenwoordig spambestijder Junker) in Nederland Preople gestart, een dienst die de populariteit van mensen op het internet in kaart brengt.

eTech: walhalla geeks, zakenmensen en denkers

Deze week wordt in San Diego eTech gehouden. Daar komt de Amerikaanse techno-elite bijeen om de allerlaatste ontwikkelingen op technologisch vlak te bespreken. Geeks, zakenmensen en de intelligentsia lopen er door elkaar en er wordt naar hartelust genetwerkt. Monique van Dusseldorp is er namens Emerce bij en brengt 'live' verslag uit van de O'Reilly Emerging Technology Conference.

Overture wijzigt naam in Yahoo

Overture maakt aanstalten zijn naam in Yahoo te veranderen. Vanaf volgend kwartaal heet Overture 'Yahoo Search Marketing Solutions' in de Verenigde Staten. In Search Marketing Solutions worden zowel producten op het gebied van gesponsorde zoekresultaten als Yahoo's 'paid inclusion'-producten ondergebracht.

Betaalde zoekresultaten in Nederland niet onder druk

De markt voor betaalde zoekresultaten staat in Nederland nog niet onder druk. Dat zeggen zoekmachinemarketingbureaus Traffic4u, Checkit en Bloosem in reactie op het bericht uit Amerika dat de inkomsten van Google en Yahoo op dat vlak sinds begin dit jaar aan het dalen zijn.

Analist: betaalde zoekresultaten in VS onder druk

Jordan Rohan, analist bij RBC Capital Markets, denkt dat de rek eruit is bij Google en Yahoo waar het de inkomsten uit betaalde zoekresultaten betreft. De vraag naar dat soort advertenties is sinds het begin van dit jaar met zo'n 10 procent afgenomen ten opzichte van het laatste kwartaal van 2004, constateert Rohan.

Yahoo wil belang in India Times

Er gebeurt het nodige op contentgebied: kondigt de New York Times net aan About te hebben gekocht, Yahoo overweegt een minderheidsbelang te nemen in het online gedeelte van de India Times. India is voor Yahoo traditioneel gezien een belangrijke markt. In het verleden was er al een vrijage met Rediff.

Videora nieuwe rss-reader voor filmbestanden

Videora is een nieuwe rss reader die speciaal is gemaakt voor het ophalen van filmbestanden, ook wel torrents genoemd. Het lijkt een logische stap op rss-gebied. Wie Videora gebruikt, downloadt in een handomdraai nieuwe torrents. Kenners denken dat deze nieuwe vorm van filmbestanden binnenhalen wel eens een geduchte concurrent van Tivo zou kunnen worden.

Yahoo stapt in gadgets

Yahoo gaat onder eigen naam en via de website een consumenten-elektronica verkopen. Yahoo wil door een eigen gadgetlijn te starten meer naamsbekendheid krijgen buiten de computer en de website.

Ilse verliest meer terrein

De bekendheid en het gebruik van de Nederlandse zoekmachine Ilse zijn het laatste half jaar gedaald met respectievelijk 4 en 3%. Dat blijkt uit de nieuwe Nationale Search Engine Monitor. Ilse is nog steeds de tweede zoekmachine van Nederland achter Google.

Terreinwinst voor lokale zoekdiensten in VS

Lokale zoekdiensten winnen steeds meer terrein in de VS. Dat blijkt uit een onderzoek van The Kelsey Group onder bijna vierduizend gebruikers van Bizrate.com. Twee op de drie zegt regelmatig gebruik te maken van lokale zoekdiensten, tegen 1 op de 3 nog geen jaar geleden.

Samenwerking Yahoo en Adobe

Yahoo en Adobe gaan samenwerken. De samenwerking voorziet er onder meer in dat ze samen een toolbar op de markt gaan brengen. Verder lijkt de samenwerking er vooral op gericht Adobe Reader verder aan de man te brengen. Financiele details van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.