Meer Artikelen

Diversificatie Yahoo succes: 51 procent omzetstijging

De strategie van Yahoo om minder afhankelijk te zijn van banner-inkomsten lijkt een succes. De Californiërs zagen hun omzet in het vierde kwartaal van 2002 met 51 procent stijgen naar 285,8 miljoen dollar op een nettowinst van 46,2 miljoen dollar.

Yahoo: aantal betalende gebruikers verzevenvoudigd

Het aantal betalende gebruikers van Yahoo is spectaculair gestegen. Aan het eind van het derde kwartaal van 2002 waren dat er 1,55 miljoen. Dat zijn er bijna zeven keer zoveel als het jaar ervoor. In dezelfde periode steeg het aantal geregistreerde Yahoo-gebruikers met 37 procent naar 93 miljoen, aldus maakte Yahoo tijdens een beleggersbijeenkomst bekend.

Yahoo! trekt meeste jongeren

De portal Yahoo! trekt wereldwijd de meeste bezoekers onder de achttien jaar. Maar de websites van Fox Kids trekken verhoudingsgewijs de meeste kinderen en tieners. Dat blijkt uit de Nielsen//Netratings Global Internet Index.

Nieuwe portal opent aanval op Yahoo

De nieuwe portal MyWay heeft de frontale aanval geopend op Yahoo. De portal – opgezet door de man die vorig jaar een bankroet van Excite wist te voorkomen – wil onder het motto "No banners, no pop-ups no kidding" klanten bij Yahoo weglokken die moe zijn van diens "vele advertenties, stijgende tarieven en slechte privacybeleid".

Forse omzetgroei en winst voor Yahoo

Update Yahoo noteerde in het derde kwartaal een nettowinst van 28,9 miljoen dollar en een toename van de kwartaalomzet van vijftig procent naar 248,8 miljoen dollar. Analisten zien hierin een licht herstel van de advertentiemarkt en een voorzichtig succes van Yahoo om andere inkomensten te genereren dan uit online advertenties.

Yahoo kruipt uit dal, maakt weer winst

Voor het eerst sinds zes kwartalen heeft Yahoo weer zwarte cijfers laten zien, bovendien steeg de omzet met 24 procent. Inkomsten uit betaalde diensten droegen hieraan sterk bij. Ceo Terry Semel verwacht in de rest van dit jaar een sterke stijging van inkomsten uit online advertising, hij spreekt over een toename met dubbele cijfers.

Hazlitt (Yahoo): “WK goede promotie voor internet”

Het WK-voetbal was goede promotie voor het internet. Dit zei Fru Hazlitt, directeur marketing en sales bij Yahoo Europe op de Emerce Industry Day 2002. Niet alleen brak het aantal bezoekers aan de site alle records, ook werd ermee onderstreept dat het het web een uitstekende nieuwsbron is op het moment dat andere media niet binnen handbereik zijn. Na afloop van de sessie van Hazlitt scoorde een medewerker van KLM een reis naar de WK-finale in Japan, uitgeloofd door Yahoo onder de aanwezigen.

Yahoo in gesprek voor overname wireless portal

Yahoo is in gesprek met het Finse telecombedrijf Sonera om een belang te nemen in de wireless portal Zed van Sonera. Yahoo zal in eerste instantie een minderheidsbelang nemen, later gevolgd door een volledige overname, zo meldt de Wall Street Journal.

Yahoo versterkt samenwerking met Travelocity

Yahoo heeft de samenwerking met Sabre Holdings, het moederbedrijf van reissite Travelocity, uitgebreid. Volgens CEO Terry Semel zal de overeenkomst een stevige stimulans geven aan de omzet en winstgevendheid van het bedrijf. Yahoo stapte eveneens in het aanbieden van internettoegang met SBC Communications.

Veel kritiek Forrester op WK-site Yahoo

Volgens het onderzoeksbureau Forrester Research mankeert er veel aan de site die Yahoo heeft gemaakt voor het WK-Voetbal. Er is weinig ruimte voor "nationale emoties" en er worden weinig oplossingen geboden voor "oncomfortabele" tijden waarop de wedstrijden worden gespeeld. De WK-site zal het in veel gevallen afleggen tegen de nationale sites, verwacht Forrester.

Yahoo stopt met betaalde advertenties voor dating

In zijn streven om internetters voor meer diensten te laten betalen heeft Yahoo een bescheiden nederlaag geleden. Na klachten van gebruikers van de datingpagina stopt Yahoo met het aanbieden van betaalde advertenties. Deze werden naar het idee van de bezoekers te prominent naar voren geschoven.

Yahoo start betaalde zoekdienst

Internetportal Yahoo introduceert deze week een zoekmachine waarvoor moet worden betaald. Gebruikers van 'Premium Document Search' kunnen in meer dan 7.100 kranten, vakbladen en andere bronnen zoeken. De dienst krijgt een vaste plaats naast de gratis zoekmachine van Yahoo.

Yahoo: dalende omzet, reclame-inkomsten stabiliseren

Yahoo zag voor de derde maal op rij de kwartaalomzet dalen. In het vierde kwartaal viel de omzet terug met 39 procent. Positief was dat het bedrijf het nettoverlies sterk wist terug te dringen en dat het de verwachting voor 2002 naar boven bijstelde. Wederom stapt een leidinggevende op, ditmaal de chief operating officer.

Koerswijziging Yahoo lijkt snel resultaat op te leveren

Het was Yahoo wat de klok sloeg, vorige week. De portal maakte bekend dat het tijdens het vakantieseizoen een riante omzetstijging heeft behaald, het nam vacaturesite HotJobs.com over en kreeg tevens een nieuwe aandeelhouder. Maar een oud euvel dook ook weer op: vertrekkende topmanagers.

Koersen e-tailers stijgen na goed kerstseizoen

update Aandelen van e-tailers stegen in waarde nadat Yahoo en MSN gunstige verkoopcijfers bekendmaakten. Yahoo zag de omzet in vergelijking met vorig jaar 86 procent stijgen, MSN meldde een toename van 56 procent. Amazon zegt 23 procent meer items verkocht te hebben.