-

‘Italiaanse edelman vecht zich social media in’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Assassin’s Creed Brotherhood voor PS3 en Xbox360 van Ubisoft.

Klant: Ubisoft

Bureau: Biborg Interactive

Andere gebruikte media: social media, viral, YouTube, MSN, Facebook

Overige online media buiten de viral/ YouTube: Depascor Media

Omschrijving: De campagne speelt zich af vanuit het gezichtspunt van de hoofdpersoon in de game, de Italiaanse edelman Ezio. De speler van de campagnegame wordt via interactieve spelelementen en videobeelden door diverse sociale media geleid. Via een banner op YouTube naar de website van MSN en weer richting YouTube. Onderweg wordt het verhaal van de game uitgelegd. Op Facebook kan de gamer vrienden toevoegen aan een eigen Brotherhood. Na de laatste doorklikmogelijkheid eindigt de speler op MSN waar hij zijn vrienden uit de Brotherhood weer kan oproepen. De campagne, die op 16 november van start gaat, eindigt op MSN met een uiting waarin de releasedatum en het artwork van Assassin’s Creed naar voren komt.

Doel van de campagne: Awareness creëren bij de doelgroep 15 tot en met 35 jaar. Assassin’s Creed Brotherhood moet een van de drie games zijn die een mainstream gamer koopt in deze periode.

“Werkelijk briljant! Je gaat met een character uit een game mee op reis van site naar site om uiteindelijk virtueel Rome te bereiken. Op deze manier betrekt Biborg Interactive de doelgroep op gelikte wijze in de spelomgeving en word je nieuwsgierig gemaakt naar de verdere gameplay. Het zal voor Ubisoft wel een hele klus worden om de campagne goed door te meten, met zoveel verschillende klik- en afhaakpunten.”

Cijfer: 9

Peter van der Laan, Directeur Moovio online marketing

“Ubisoft staat bekend om de mooie games die ze maken. Daar hoeven we het dus niet over te hebben. Altijd goed om te zien dat sites meewerken aan goede en opvallende campagnes. Het enige wat ik me afvraag wat het nut ervan is om de bezoeker van de ene site naar de andere te sleuren. Iedere keer een nieuw scherm met een ander deel van de film. Alleen om te laten zien dat het technisch mogelijk is? Is er getest wat beter werkt? Verder goed en mooi uitgewerkt.”

Cijfer: 7

Bart Bruggemann, Partner & CD, Eyefun

“Het inzetten van sociale platforms bij productintroducties is gevaarlijk. Je wilt de integriteit bewaken. Maar voor games vind ik het prima passen, omdat ze bij je privéleven en vrije tijd horen. De Assassin neemt je in de promotietour al mee langs allerlei levels en portals in de digitale wereld. Je springt van de ene site naar de andere en krijgt bijna het idee dat The Brotherhood echt bestaat. Daarbij ziet het er zo goed uit, dat ik me kan voorstellen dat er binnen no-time communities rond de game ontstaan.”

Cijfer: 9

Jeroen Landsman, Hoofd Creatie De geheime dienst.nl

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Peter

Grappig artikel. Zo te zien gaat het goed met ubisoft http://www.trafficimagine.com/www.ubisoft.com  

Erwin Boogert - Emerce

Peter,  Het is prettig voor de lezers van Emerce als je bij dit soort reacties ook expliciet kenbaar maakt dat jouw bedrijf/werkgever Websiteaccountant de eigenaar is van Trafficimagine.  Bovendien is de reactie inhoudelijk gezien niets meer dan name dropping voor eigen gewin. Niet bijster sierlijk.  We stellen het op prijs dat je wilt reageren, maar wees volgende keer zo vriendelijk om op de inhoud van de tekst te reageren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond