More stories

Instagram gaat NFT’s faciliteren als test

Instagram faciliteert vanaf deze week op beperkte schaal het gebruik van niet-inwisselbare tokens, oftewel NFT’s.

Innovatie

’80 miljoen mensen hebben toegang tot cryptobetalingen Lightning’

Een kleine 80 miljoen mensen hebben inmiddels toegang tot het Lightning Network, de betaallaag die bovenop Bitcoin is gebouwd. Volgens Arcane Research is het aantal mensen dat toegang heeft met een factor 800 gestegen, hoewel aantal transacties slechts met een factor vijf is toegenomen.

Crypto

About You opent winkel met NFT-kleding

Modewinkel About You wil NFT’s uit de kledingwereld voor iedereen toegankelijk maken en lanceert daartoe het platform Hypewear.io.

Fashion

Ashton Kutcher stapt in Amsterdams The Fabricant

The Fabricant, een modehuis dat louter digitale kleding voor metaversa maakt, heeft een investering opgehaald van dertien miljoen euro. Een van de investeerders is acteur Ashton Kutcher.

Fashion

PowNed wil NFT-collecties gaan verkopen

PowNed onderzoekt of er onder zijn achterban interesse is om NFT’s van de publieke omroep te kopen. Er wordt gedacht aan drie verschillende, thematische collecties met typische PowNed-beelden.

Media

Blogger waarschuwt voor dubieuze NFT-projecten van Vasco Rouw

Een blogger genaamd Fisto, beheerder op het Discord-kanaal van de NFT-collectie Strong Ape Club, waarschuwt op Medium voor dubieuze NFT projecten van game-ondernemer Vasco Rouw. Rouw kwam vorig jaar in het nieuws vanwege het mislukte cryptoproject XPOSE.

Innovatie

NFT’s: ‘De meeste waardevolle toepassingen zijn nog niet bedacht’

In de nog steeds ontluikende markt voor non-fungibele tokens werd vorig jaar voor ruim 25 miljard dollar verhandeld, aldus DappRadar. Terwijl het een jaar eerder nog om minder dan honderd miljoen ging. Google Trends op zijn beurt zag de term NFT het andere buzzword crypto overtreffen. Een blik op de zin en onzin van dit nieuwe fenomeen.

Tech

Heineken introduceert nieuw biertje in metaverse

De introductie in de fysieke wereld vond al plaats, maar volgende week presenteert Heineken ook in een virtuele wereld zijn nieuwe Silver-bier.

Virtual reality

Instagram en Spotify komen met NFT’s voor makers

Professionals die uitgeven op Instagram en Spotify kunnen daar binnenkort hun eigen NFT’s gaan uitgeven, eigendomsbewijzen van digitale maaksels.

Innovatie

Cryptokantoor Bitvavo nieuwe partner KNVB

Het Europees werkende wisselkantoor voor cryptomunten Bitvavo is een nieuwe partner van voetbalbond KNVB. De samenwerking loopt tot en met 2024.

Blockchain

Yuga Labs koopt CryptoPunks en Meebits

Yuga Labs, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de Bored Ape Yacht Club NFT-collectie, heeft CryptoPunks en Meebits overgenomen van Larva Labs.

Blockchain

Twee miljoen voor Nederlands Blockchain-bedrijf mintBlue

MintBlue haalt twee miljoen euro groeigeld op bij specialistische blockchainfondsen en een angel investor. Het bedrijf bouwt een gedecentraliseerde AWS voor data-opslag en -verwerking.

Venture

Kwantumrisico voor de ethereum-blockchain: tegenslag of eindstation?

Hoe groot is de dreiging van kwantumcomputers voor de Ethereum-blockchain? Wat is een oplossing? En hoe lang duurt het voordat er concreet problemen komen?

Blockchain

Oekraïne gaat NFT’s uitgeven voor financiering leger

Om zijn strijdkrachten te financieren, zal Oekraïne niet-fungibele tokens (NFT’s) gaan uitgeven. Het voortdurende conflict van het land met Rusland wordt ook zwaar gefinancierd door donaties in cryptomunten.

Blockchain

Noordhoff betreedt de NFT-markt met speciale editie

Als eerste educatieve uitgever ter wereld brengt Noordhoff een boek uit op een NFT-platform. Bouwen aan digitaal vertrouwen van de auteurs Maarten de Borst en Marijn Romme verschijnt als regulier boek, maar daarnaast ook als Limited Edition en Artist Edition.

Blockchain