Q-music wil fans losweken van Facebook
Met een verleidelijke combinatie van social media en radio probeert Q-music zijn fanbase over te halen niet enkel op Facebook maar ook op de eigen site fan te worden.
Met een verleidelijke combinatie van social media en radio probeert Q-music zijn fanbase over te halen niet enkel op Facebook maar ook op de eigen site fan te worden.
E-mail nieuwsbrieven zijn nog steeds goed voor interactie met klanten. Dat geldt helemaal voor de B2B branche. Volgens het Content Marketing Institute staan nieuwsbrieven met 80 procent boven blogs. Iets beter nog scoren verhalen op de website van het bedrijf, maar sociale media staan met 87 procent helemaal bovenaan. Sterk in opkomst zijn…infographics.
De consument van vandaag is in controle over wat hij ziet en leest. Voorbeelden hiervan zijn de opkomst van software om online reclames te blokkeren en reclamevrije televisie tegen betaling. Steeds meer bedrijven gooien daarom hun marketingtactiek om en richten al hun pijlen op content marketing.
In de VS heeft L’Oreal naast hun geijkte product en brand pagina’s een platform opgezet waarbij content king is. Op de website Makeup.com kun je tips lezen en dat daar toevallig af en toe een L’Oreal product aan te pas komt is voor de lezer bijzaak. Het is makkelijker verteerbaar dan een push uiting.