More stories

Marketeers worstelen met content marketing

Ondanks hogere budgetten worstelen B2B marketeers met content marketing. Volgens een nieuwe studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute is meer dan de helft van de respondenten ‘ietwat tevreden’ over content marketing, maar enthousiast klinkt het niet.

B2B Digital

Infographic: hoe bereik je de Millennials?

De Millennials, geboren in de jaren tachtig en negentig, worden binnenkort de belangrijkste koopkrachtige generatie. En ze zijn digitaler dan de generaties voor hen. Om niet te zeggen: hyperconnected. Hoe verleid je een Millennial? Wees in elk geval visueel.

Contentmarketing

Brits bedrijf bouwt data-adviseur

Het Britse bedrijf Echobox heeft eindelijk zijn geavanceerde analyticsplatform onthuld, dat adviseert op welke tijdstippen sitebeheerders artikelen kunnen delen op sociale media. Redactioneel advies volgt op de lange termijn.

Analytics

Noor van Geloven (StrawberryFrog, Halal) naar MediaMonks Films

MediaMonks Films heeft Noor van Geloven aangesteld als Executive Film Producer. Van Geloven werkte eerder voor onder andere KesselsKramer, 100% Halal en StrawberryFrog, waar zij filmprojecten leidde voor klanten zoals Emirates Airlines, Diageo en Bavaria.

Contentmarketing

Twitter start dashboard voor organische tweets

Twitter biedt adverteerders voortaan meer inzicht in het bereik van hun organische tweets, met andere woorden: ook hun reguliere marketingberichten, niet alleen advertenties.

Analytics

Infographic: waarom gaat je site niet viraal?

Je stopt vreselijk veel energie in je content in de overtuiging dat iedereen ervan onder de indruk zal zijn, en toch gebeurt er niks. Waar kan dat aan liggen? Een van de redenen kan gebrek aan emotie. Content moet nieuwsgierig maken, je aan het lachen kunnen brengen, of je doen verbazen. Kijk wel uit, want negatieve content werkt averechts.

Contentmarketing

Innovatiesubsidie voor journalistieke projecten

Acht ideeën voor journalistieke vernieuwing ontvangen persinnovatie-subsidie. Dat heeft het bestuur van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek besloten. In totaal wordt 392.871 euro uitgekeerd met een gemiddeld subsidiebedrag van bijna 50.000 per project.

Contentmarketing

Social sessions: 10 tips om engagement te verhogen

Als je een online marketing strategie schrijft, is het belangrijk dat je ook nadenkt over hoe je de gebruikers betrokken kunt houden. De interactie tussen de gebruiker en de maker hangt af van verschillende elementen zoals gebruikersvriendelijkheid, pakkende content en de juiste visuals. Onderzoek met deze tien tips hoe je engagement kunt verhogen.

Contentmarketing

B2B en content: de kracht van het whitepaper

De conversie-optimalisatie en persuasieve technieken zoals we die kennen in de B2C-benadering hebben een veel minder direct effect in een B2B-markt. In deze long sales cycle speelt content daarom een steeds grotere rol.

B2B Digital

‘Yahoo lonkt naar YouTube-producent Fullscreen’

YouTube wil 250 miljoen dollar bieden voor Fullscreen, een bedrijf dat content levert voor YouTube kanalen. Dat meldt Sky News. Fullscreen genereert maandelijks 3 miljard impressies.

Contentmarketing

Vijf tips voor de ideale infographic

Infographics worden steeds belangrijker voor content marketing, zo blijkt uit cijfers van Hubspot. Steeds meer gebruikers zoeken via Google naar infographics omdat visuele uitleg beter werkt dan alleen tekst. Wat zijn de voorwaarden voor een goede infographic?

Contentmarketing

Emerce eTravel: ‘Entertainment krijgt grip op reiservaring’

Christiaan Solcer is medeoprichter van Tiqets. Hij sluit bij reisaanbieders wereldwijd entertainmentpartijen aan en gebruikt hiervoor zijn ervaring in de e-commercewereld, evenals zijn eigen reislust. Met Tiqets heeft hij naar eigen zeggen een niche in de travelindustrie aangeboord. Morgen spreekt hij op Emerce eTravel.

Contentmarketing

Europese designprijs naar Jungle Minds

Jungle Minds is onderscheiden met een prestigieuze European Design Award. De jury bekroonde de website van IMC zaterdagavond in de categorie ‘information website’. De European Design Awards bekroont sinds 2006 jaarlijks het beste communicatiedesign van Europa.

Contentmarketing

Content Marketing: meer dan blogs

Bloggen is in de afgelopen jaren min of meer synoniem geworden voor content marketing. Maar niet iedereen houdt ervan om kennis op te doen door middel van lezen. En nu we zien dat grote zoekmachines als Google meer rankingwaarde toekennen aan rijke content als video, lijkt een verschuiving op handen. Met het Learning Center.

Contentmarketing

Adobe Summit 2014: de aankondigingen

Afgelopen week organiseerde Adobe zijn jaarlijkse marketingcongres in Londen. Daar werden de nieuwste toevoegingen getoond voor Adobe Marketing Cloud, de geïntegreerde set van marketingoplossingen van het Amerikaanse bedrijf. Wat waren de belangrijkste aankondigingen?

Contentmarketing