50 miljoen dollar voor BuzzFeed
De Amerikaanse site voor het delen van content BuzzFeed krijgt 50 miljoen dollar van durfkapitalist Andreessen Horowitz. Daarmee wil het de internationale markt op.
De Amerikaanse site voor het delen van content BuzzFeed krijgt 50 miljoen dollar van durfkapitalist Andreessen Horowitz. Daarmee wil het de internationale markt op.
Advertentieplatform Taboola neemt supply-side platform (SSP) Perfect Market om geprogrammeerde native advertenties aan te kunnen bieden. Gezamenlijk wordt een nieuwe dienst Taboola-X opgetuigd.
Ondanks hogere budgetten worstelen met name B2B marketeers met content marketing, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute. Vermoedelijk ligt een deel van het probleem aan de executie. Hulp nodig? Het WordStream blog verzamelde een dezer dagen 32 handige tools voor content marketing. Een deel ervan is nog gratis ook.
Content marketing is zo simpel nog niet. Bijna een kwart van de content marketeers heeft moeite om een publiek te bereiken. En meer dan de helft stemt de content niet af op profielen, met een laag engagement als resultaat. Dat is niet verstandig, want negentig procent van de consumenten vindt geoptimaliseerde content relevant.
Buitenexploitant JCDecaux plaatst gedurende twee weken dagelijks de voorpagina van De Telegraaf in zijn Abri’s en Mupi’s in Haarlem.
Marketeers, uitgevers, content marketing bureaus en regelgevers zoeken nog steeds naar een manier om de belangen van adverteerders en consumenten in evenwicht te krijgen als het gaat om native advertenties. In navolging van toezichthouder FTC, die zich gaat verdiepen in native advertising, springt ook het Interactive Advertising Bureau (IAB) in de bres voor regulering.
Alsof dagbladen en tijdschriften uitgevers al niet genoeg uitdagingen hebben, neemt het aantal concurrenten bijna dagelijks toe. Daarbij gaat het niet alleen om nieuwsverzamelaars als The Huffington Post. Ook de adverteerder ontwikkelt zich langzaam maar zeker tot uitgever. Zo lanceerde de New York Public Library onlangs een iPad app met een magazine-achtige uitstraling.
Ondanks hogere budgetten worstelen B2B marketeers met content marketing. Volgens een nieuwe studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute is meer dan de helft van de respondenten ‘ietwat tevreden’ over content marketing, maar enthousiast klinkt het niet.
De Millennials, geboren in de jaren tachtig en negentig, worden binnenkort de belangrijkste koopkrachtige generatie. En ze zijn digitaler dan de generaties voor hen. Om niet te zeggen: hyperconnected. Hoe verleid je een Millennial? Wees in elk geval visueel.
Het Britse bedrijf Echobox heeft eindelijk zijn geavanceerde analyticsplatform onthuld, dat adviseert op welke tijdstippen sitebeheerders artikelen kunnen delen op sociale media. Redactioneel advies volgt op de lange termijn.
MediaMonks Films heeft Noor van Geloven aangesteld als Executive Film Producer. Van Geloven werkte eerder voor onder andere KesselsKramer, 100% Halal en StrawberryFrog, waar zij filmprojecten leidde voor klanten zoals Emirates Airlines, Diageo en Bavaria.
Twitter biedt adverteerders voortaan meer inzicht in het bereik van hun organische tweets, met andere woorden: ook hun reguliere marketingberichten, niet alleen advertenties.
Je stopt vreselijk veel energie in je content in de overtuiging dat iedereen ervan onder de indruk zal zijn, en toch gebeurt er niks. Waar kan dat aan liggen? Een van de redenen kan gebrek aan emotie. Content moet nieuwsgierig maken, je aan het lachen kunnen brengen, of je doen verbazen. Kijk wel uit, want negatieve content werkt averechts.
Acht ideeën voor journalistieke vernieuwing ontvangen persinnovatie-subsidie. Dat heeft het bestuur van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek besloten. In totaal wordt 392.871 euro uitgekeerd met een gemiddeld subsidiebedrag van bijna 50.000 per project.
Als je een online marketing strategie schrijft, is het belangrijk dat je ook nadenkt over hoe je de gebruikers betrokken kunt houden. De interactie tussen de gebruiker en de maker hangt af van verschillende elementen zoals gebruikersvriendelijkheid, pakkende content en de juiste visuals. Onderzoek met deze tien tips hoe je engagement kunt verhogen.