Twitter start dashboard voor organische tweets
Twitter biedt adverteerders voortaan meer inzicht in het bereik van hun organische tweets, met andere woorden: ook hun reguliere marketingberichten, niet alleen advertenties.
Twitter biedt adverteerders voortaan meer inzicht in het bereik van hun organische tweets, met andere woorden: ook hun reguliere marketingberichten, niet alleen advertenties.
Je stopt vreselijk veel energie in je content in de overtuiging dat iedereen ervan onder de indruk zal zijn, en toch gebeurt er niks. Waar kan dat aan liggen? Een van de redenen kan gebrek aan emotie. Content moet nieuwsgierig maken, je aan het lachen kunnen brengen, of je doen verbazen. Kijk wel uit, want negatieve content werkt averechts.
Acht ideeën voor journalistieke vernieuwing ontvangen persinnovatie-subsidie. Dat heeft het bestuur van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek besloten. In totaal wordt 392.871 euro uitgekeerd met een gemiddeld subsidiebedrag van bijna 50.000 per project.
Als je een online marketing strategie schrijft, is het belangrijk dat je ook nadenkt over hoe je de gebruikers betrokken kunt houden. De interactie tussen de gebruiker en de maker hangt af van verschillende elementen zoals gebruikersvriendelijkheid, pakkende content en de juiste visuals. Onderzoek met deze tien tips hoe je engagement kunt verhogen.
De conversie-optimalisatie en persuasieve technieken zoals we die kennen in de B2C-benadering hebben een veel minder direct effect in een B2B-markt. In deze long sales cycle speelt content daarom een steeds grotere rol.
YouTube wil 250 miljoen dollar bieden voor Fullscreen, een bedrijf dat content levert voor YouTube kanalen. Dat meldt Sky News. Fullscreen genereert maandelijks 3 miljard impressies.
Infographics worden steeds belangrijker voor content marketing, zo blijkt uit cijfers van Hubspot. Steeds meer gebruikers zoeken via Google naar infographics omdat visuele uitleg beter werkt dan alleen tekst. Wat zijn de voorwaarden voor een goede infographic?
Christiaan Solcer is medeoprichter van Tiqets. Hij sluit bij reisaanbieders wereldwijd entertainmentpartijen aan en gebruikt hiervoor zijn ervaring in de e-commercewereld, evenals zijn eigen reislust. Met Tiqets heeft hij naar eigen zeggen een niche in de travelindustrie aangeboord. Morgen spreekt hij op Emerce eTravel.
Jungle Minds is onderscheiden met een prestigieuze European Design Award. De jury bekroonde de website van IMC zaterdagavond in de categorie ‘information website’. De European Design Awards bekroont sinds 2006 jaarlijks het beste communicatiedesign van Europa.
Bloggen is in de afgelopen jaren min of meer synoniem geworden voor content marketing. Maar niet iedereen houdt ervan om kennis op te doen door middel van lezen. En nu we zien dat grote zoekmachines als Google meer rankingwaarde toekennen aan rijke content als video, lijkt een verschuiving op handen. Met het Learning Center.
Afgelopen week organiseerde Adobe zijn jaarlijkse marketingcongres in Londen. Daar werden de nieuwste toevoegingen getoond voor Adobe Marketing Cloud, de geïntegreerde set van marketingoplossingen van het Amerikaanse bedrijf. Wat waren de belangrijkste aankondigingen?
Het wereldnieuws live in beeld, dat is wat de nieuwe app van Zoomin brengt op basis van eigen cameramensen wereldwijd. Het is nog net geen CNN, maar media-ondernemer Jan Riemens komt in de buurt. Live videostreams worden in no time opgezet voor uitzending. De bijbehorende app Zive heeft de potentie een ‘draagbare’ wereldzender te worden.
Coca-Cola test in Australië een nieuwe type koelautomaat, waarbij allerlei middelen worden ingezet om de aandacht van klanten te trekken: van augmented reality tot gezichtsherkenning. In de zogenaamde IM Display Box die bovenop een een automaat wordt geplaatst, zit namelijk een Kinect verborgen.
Content marketing bracht de redding van Mediaweb. Leer van deze 12 harde praktijklessen. Hopelijk met minder bloed, zweet en tranen.
Google weet al veel door alle websites die het indexeert. De zoekmachine wil natuurlijk meer weten. Met Google Authorship is er een manier gevonden om meer informatie te bieden alvorens de zoeker naar een website klikt. Auteurs en uitgevers profiteren ook: zij kunnen zich beter profileren en zo de zichtbaarheid van hun content verhogen.