More stories

B2B en content: de kracht van het whitepaper

De conversie-optimalisatie en persuasieve technieken zoals we die kennen in de B2C-benadering hebben een veel minder direct effect in een B2B-markt. In deze long sales cycle speelt content daarom een steeds grotere rol.

B2B Digital

‘Yahoo lonkt naar YouTube-producent Fullscreen’

YouTube wil 250 miljoen dollar bieden voor Fullscreen, een bedrijf dat content levert voor YouTube kanalen. Dat meldt Sky News. Fullscreen genereert maandelijks 3 miljard impressies.

Contentmarketing

Vijf tips voor de ideale infographic

Infographics worden steeds belangrijker voor content marketing, zo blijkt uit cijfers van Hubspot. Steeds meer gebruikers zoeken via Google naar infographics omdat visuele uitleg beter werkt dan alleen tekst. Wat zijn de voorwaarden voor een goede infographic?

Contentmarketing

Emerce eTravel: ‘Entertainment krijgt grip op reiservaring’

Christiaan Solcer is medeoprichter van Tiqets. Hij sluit bij reisaanbieders wereldwijd entertainmentpartijen aan en gebruikt hiervoor zijn ervaring in de e-commercewereld, evenals zijn eigen reislust. Met Tiqets heeft hij naar eigen zeggen een niche in de travelindustrie aangeboord. Morgen spreekt hij op Emerce eTravel.

Contentmarketing

Europese designprijs naar Jungle Minds

Jungle Minds is onderscheiden met een prestigieuze European Design Award. De jury bekroonde de website van IMC zaterdagavond in de categorie ‘information website’. De European Design Awards bekroont sinds 2006 jaarlijks het beste communicatiedesign van Europa.

Contentmarketing

Content Marketing: meer dan blogs

Bloggen is in de afgelopen jaren min of meer synoniem geworden voor content marketing. Maar niet iedereen houdt ervan om kennis op te doen door middel van lezen. En nu we zien dat grote zoekmachines als Google meer rankingwaarde toekennen aan rijke content als video, lijkt een verschuiving op handen. Met het Learning Center.

Contentmarketing

Adobe Summit 2014: de aankondigingen

Afgelopen week organiseerde Adobe zijn jaarlijkse marketingcongres in Londen. Daar werden de nieuwste toevoegingen getoond voor Adobe Marketing Cloud, de geïntegreerde set van marketingoplossingen van het Amerikaanse bedrijf. Wat waren de belangrijkste aankondigingen?

Contentmarketing

Zoomin met app voor eigen live nieuwsstreams

Het wereldnieuws live in beeld, dat is wat de nieuwe app van Zoomin brengt op basis van eigen cameramensen wereldwijd. Het is nog net geen CNN, maar media-ondernemer Jan Riemens komt in de buurt. Live videostreams worden in no time opgezet voor uitzending. De bijbehorende app Zive heeft de potentie een ‘draagbare’ wereldzender te worden.

Contentmarketing

Coca-Cola test interactieve koelautomaat

Coca-Cola test in Australië een nieuwe type koelautomaat, waarbij allerlei middelen worden ingezet om de aandacht van klanten te trekken: van augmented reality tot gezichtsherkenning. In de zogenaamde IM Display Box die bovenop een een automaat wordt geplaatst, zit namelijk een Kinect verborgen.

Contentmarketing

Content Marketing: harde lessen uit de praktijk

Content marketing bracht de redding van Mediaweb. Leer van deze 12 harde praktijklessen. Hopelijk met minder bloed, zweet en tranen.

Contentmarketing

Claim je autoriteit met Google Authorship

Google weet al veel door alle websites die het indexeert. De zoekmachine wil natuurlijk meer weten. Met Google Authorship is er een manier gevonden om meer informatie te bieden alvorens de zoeker naar een website klikt. Auteurs en uitgevers profiteren ook: zij kunnen zich beter profileren en zo de zichtbaarheid van hun content verhogen.

Contentmarketing

Bloggen op LinkedIn, niet voor dummies

Contentmarketing wordt voor bedrijven en merken met de dag belangrijker. LinkedIn speelt hierop in door de introductie van de longpost. Wat is het? En wat kun je ermee?

Contentmarketing

Flipboard koopt Zite

Het Amerikaanse Flipboard heeft voor een onbekend bedrag de app Zite van CNN overgenomen. CNN en Flipboard gaan gezamenlijk content ontwikkelen en advertenties verkopen.

Contentmarketing

Deelbare content creëren: de vijf gouden regels van BuzzFeed

BuzzFeed is uitgegroeid tot lichtend voorbeeld als het gaat om het maken van deelbare content. Hiermee heeft het bedrijf een enorm publiek opgebouwd, en ook een dikke punt uit de online advertentietaart naar zich toe getrokken. Maar, hoe creëren zij die artikelen en advertenties die mensen zo graag willen delen? De 5 gouden regels.

Contentmarketing

Content creatie: zelf doen of uitbesteden?

Content marketing is arbeidsintensief en het is een proces, niet een project. Je moet het dus voor onbepaalde tijd kunnen volhouden. Voor veel organisaties dringt zich daardoor de vraag op of ze de content creatie zelf kunnen doen of het beter kunnen uitbesteden. Dit artikel zet de verschillende overwegingen op een rij.

Contentmarketing